Projekt:

Przedmiotem projektu wyposażenia Laboratorium Dźwięku dla międzywydziałowych aktywności w zakresie komputerowych technik nagrywania i udźwiękawiania obrazów ruchomych w ASP w Gdańsku była inwestycja skutkująca zakupem sprzętu i oprogramowania do nagrywania i edycji materiałów dźwiękowych.

Projekt stanowił kolejną już inwestycję Uczelni mającą na celu rozszerzenie i uatrakcyjnienie oferty dydaktycznej i edukacyjnej. Wdrożenie nowoczesnych technologii i sięgnięcie do rozwiązań interdyscyplinarnych wspomoże w najbliższej przyszłości aktywne rozwijanie równoległej do podstawowej działalności pro-kulturowej, wykraczającej poza zakres i ramy sztuk przedstawieniowych. Realizacja projektu poprzez dążenie do zapewnienia możliwie optymalnych warunków dla procesów kształcenia artystycznego i zwielokrotnienia potencjału edukacyjno-artystycznego generować będzie w ofercie Uczelni zauważalne zmiany jakościowe, zbliżając się do oczekiwań odbiorców i sięgając po najwyższe standardy kształcenia.

Laboratorium Dźwięku umożliwi realizację nowych, autorskich programów kształcenia. Projekt realizacji zadania uzyskał akceptację i rekomendację władz Uczelni oraz został uwzględniony w kompleksowej Strategii Rozwoju Uczelni na lata 2016-2020.

W korespondencji z międzywydziałowym profilem projektu, efekt realizacji zadania służyć ma wszystkim studentom i pracownikom Uczelni i wraz z zasobem sprzętowym Audytorium ASP w Gdańsku wspomagać szereg aktywności i potrzeb wykraczających poza samą dydaktykę.

 

Podstawowe cele zadania:

  1. rozszerzenie oferty dydaktycznej Uczelni w następujących zakresach:

a) współczesne metody i techniki komputerowego nagrywania dźwięku,

b) edycja materiału dźwiękowego,

c) sposoby i techniki udźwiękawiania obrazów ruchomych, animacji, multimediów, gier komputerowych,

d) tworzenie z udziałem komputerowych technik audio-video,

e) działania post-produkcyjne koncentrujące się na przygotowaniu wersji emisyjnych materiałów audiowizualnych,

f) fakultatywnie nauka gry na instrumencie włączając elementy twórczości i improwizacji z wykorzystaniem wirtualnych instrumentów (native instruments).

  1. ożywienie i udźwiękowienie kulturalnych i edukacyjnych działań Uczelni:

a) organizowanie i rejestracja koncertów, eventów, wernisaży, konferencji, wywiadów, warsztatów,

b) przygotowanie i edycja cyfrowych zapisów ww. przedsięwzięć,

c) opracowanie, redakcja i udźwiękowienie kursów internetowych (materiałów dydaktycznych dla platformy elearningowej),

d) tworzenie audiowizualnych materiałów promujących Uczelnię.

 

Realizacja zadania umożliwi zainicjowanie opisanych wyżej aktywności w nowej odsłonie i jakości, a wyposażenie Laboratorium Dźwięku gwarantować ma w założeniu wyższy poziom przyswajalności wiedzy od strony praktycznej.

 

Przedmiotem projektu był zakup sprzętu i oprogramowania wg zestawienia:

  • instrument kontuar MIDI/sampler,
  • stacjonarny, wydajny komputer klasy PC z dwoma monitorami,
  • mobilny komputer klasy PC,
  • zewnętrzny system audio (karta audio) dla komputera stacjonarnego,
  • zewnętrzny system audio dla komputera mobilnego,
  • kontroler MIDI typu 61 klawiszy,
  • kontroler MIDI bezklawiszowy,
  • cyfrowy stół mikserski,
  • dwa zestawy aktywnych monitorów odsłuchowych bliskiego pola,
  • 10 kompletów odbiorników i słuchawek,
  • oprogramowanie, w tym sekwencer audio/MIDI – wielośladowy rejestrator dźwięku, sekwencer typu composer and live mixing, edytor audio, wirtualne instrumenty, procesory efektów – wtyczki masteringowe, sampler,
  • meble (2 zestawy typu stół realizatora z fotelem).

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

Całkowity koszt zadania: 114 250,00 PLN
Dotacja MKiDN: 90 000,00 PLN 

 

 

                                                            

Galeria zdjęć