Rok akademicki 2018/19 – trwa nabór
Studia podyplomowe
Design w przestrzeni społecznej
Jednostki organizacyjne prowadzące studia podyplomowe:
Wydział Architektury i Wzornictwa ASP w Gdańsku
Wydział Historyczny UG
Jednostki wspierające:
Wydział Nauk Społecznych UG.
DESIGN W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ to wspólna propozycja Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku i Uniwersytetu Gdańskiego dla osób zainteresowanych designem. Studia stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w dziedzinie analizowania i prognozowania trendów, projektowania przestrzeni, przedmiotów, usług oraz interakcji w kontekście obecnie zachodzących zmian społecznych i kulturowych. Unikatowa oferta edukacyjna została przygotowana w oparciu o współpracę zespołu naukowców i praktyków zajmujących się oddziaływaniem designu oraz wpływem procesów społecznych na współczesną kulturę.
Interdyscyplinarne, niestacjonarne studia, łączące elementy wiedzy humanistycznej, nauk społecznych i sztuk projektowych obejmują łącznie 360 godzin dydaktycznych trwają 3 semestry. Ich adresatem są osoby, których zainteresowania, dotychczasowa praktyka lub plany zawodowe związane są z szeroko rozumianym designem, potrzebą zdobycia umiejętności opisu zjawisk oddziałujących na naszą wyobraźnię i przestrzeń społeczną.
Zapraszamy szczególnie absolwentów studiów artystycznych, humanistycznych, społecznych, ekonomicznych, ale także architektów, menadżerów, kadrę zarządzającą procesem zmian w obszarze biznesu, administracji publicznej, w organizacjach „czwartego sektora”, dziennikarzy, a także projektantów pragnących poszerzyć swoje kompetencje.
Poszczególne moduły kształcenia obejmują wiedzę o trendach społecznych (25%), wprowadzają w historię i teorię współczesnej kultury wizualnej (25%) oraz zapewniają umiejętności pozwalające na projektowe interpretacje zdobytych doświadczeń w przemysłach kreatywnych (50%).
Uczestnicy studiów dowiedzą się jak:
- inspirować się teorią przy realizacji własnych, kreatywnych pomysłów
- analizować trendy społeczne wpływające na zmianę stylów życia
- efektywnie zarządzać projektami w zakresie kultury
- czynnie uczestniczyć w kształtowaniu rzeczywistości społecznej
- w zrozumiały sposób komunikować się z odbiorcą
Absolwenci opanują umiejętności w zakresie:
- podstaw obsługi programów komputerowych, niezbędnych w projektowaniu (CAD/CAM)
- wybranych aspektów projektowania przestrzeni (cultural landscape / environmental structures)
- wybranych aspektów projektowania przedmiotu (product design / experimental design)
- projektowania doświadczenia (UX – user experience / CX – customer experience)
- opracowywania kompleksowych strategii projektowych
- kreatywnej pracy w interdyscyplinarnych zespołach (design thinking)
Zajęcia mają charakter: wykładów konwersatoryjnych, seminariów, prac badawczych realizowanych w interdyscyplinarnych zespołach, praktycznych zadań artystycznych, projektowych i wdrożeniowych, prezentacji oraz dokumentacji działań twórczych.
Ze względu na charakter studiów i konieczność zagwarantowania ich wysokiej jakości, grupa studencka liczyć będzie maksymalnie 30 osób.