Rekrutacja 2020

Dlaczego warto studiować? Dni Otwarte 2020 Procedura przeniesienia z innej uczelni Procedura potwierdzenia efektów uczenia się

Grafika, II stopnia

Rok akademicki 2021/2022


Studia stacjonarne II stopnia

WYDZIAŁ: Grafika

KIERUNEK: Grafika

Zapisz się na studia

Zasady postępowania rekrutacyjnego

Uchwała Senatu nr 26/2020 z dnia 27 maja 2020 w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2021/2022 – przejdź do strony

Uchwała Senatu nr 47/2020 z dnia 28 października 2020 w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr 26/2020 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 27 maja2020 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2021/2022 – przejdź do strony

SPECJALNOŚCI:

  1. Specjalność: Grafika Projektowa

ATUTY SPECJALNOŚCI – DLA KOGO JEST TA SPECJALNOŚĆ?

Absolwent kierunku Grafika o tej specjalności posiada wiedzę związaną szczególnie z grafiką projektową na wielu obszarach i wielu dyscyplinach. Posiada zaawansowane i ugruntowane wiadomości z zakresu historii sztuki i estetyki, także z zagadnień współczesnych; ma zaawansowaną wiedzę z zakresu teorii oraz praktykę dotyczącą projektowania graficznego, w tym: typografii, projektowania książek, czasopism, plakatów, identyfikacji wizualnej. Jest zaznajomiony z wewnętrzną strukturą materii fotograficznej i rozumie autonomiczność fotografii jako odrębnej dyscypliny sztuki, a także ma podstawową wiedzę, świadomość w zakresie korzystania z fotograficznych środków wyrazu. Jest przygotowany do samodzielnego funkcjonowania na rynku jako projektant.

Studia stanowią kontynuację edukacji artystycznej, koncentrując się na aspektach związanych z projektowaniem graficznym. Podczas dwóch pierwszych semestrów student uczęszcza również na zajęcia z zakresu grafiki artystycznej. Zachowana jest znana ze studiów I stopnia zasada wyboru pracowni i tym samym określenie własnej ścieżki rozwoju.

Podsumowując, zdobyta wiedza oraz umiejętności stanowią solidny fundament dla absolwenta studiów II stopnia specjalności Grafika Projektowa do realizacji zawodowej na rynku profesjonalnym, zgodnie z wybranymi specjalnościami i dyscyplinami. Absolwent posiada umiejętność przygotowania materiałów do kampanii społecznej lub promocyjnej, kampanii lub cyklu fotograficznego, przygotowania i zmontowania dzieła multimedialnego, w tym animacji poklatkowej, potrafi zaprojektować i zilustrować cykl wydawniczy, zaprojektować serię opakowań, opracować projekt ulepszenia komunikacji wizualnej lub kompleksową identyfikację wizualną.

Przedmioty, które są wykładane na kierunku, to m.in.:

  • Grafika Projektowa (do wyboru): Projektowanie dla Kultury, Projektowanie Plakatu i Form Reklamowych, Propaganda Społeczna, Sygnał Graficzny w Przestrzeni Publicznej, Projektowanie Książki, Ilustracja
  • Warsztat fotografii studyjnej, Fotografia projektowa i edycja obrazu, Animacja
  • Grafika Artystyczna
  • Historia Grafiki Projektowej, Teoria Mediów, Wybrane Zagadnienia Sztuki Współczesnej.

Perspektywy zatrudniania:

Absolwent może znaleźć pracę: w branży poligraficznej, wydawniczej, fotograficznej; w biurach projektowych, agencjach reklamowych, biurach promocji, firmach konsultingowych; firmach odzieżowych; publicznych instytucjach kultury, wydziałach instytucji publicznych związanych z kulturą, promocją, komunikacją wizualną, w galeriach i muzeach. Wielu absolwentów decyduje się na niezależną działalność gospodarczą, świadcząc usługi doradcze i projektowe, a także tworząc i sprzedając własne prace artystyczne.

  1. Specjalność: Grafika Artystyczna

ATUTY SPECJALNOŚCI – DLA KOGO JEST TA SPECJALNOŚĆ?

Absolwent kierunku Grafika o tej specjalności posiada wyspecjalizowaną wiedzę i umiejętności w zakresie grafiki artystycznej. Posiada zaawansowane i ugruntowane wiadomości z zakresu historii sztuki i estetyki, także z zagadnień współczesnych; ma zaawansowaną wiedzę z zakresu teorii i praktyki dotyczących druku wklęsłego, wypukłego, płaskiego, sitowego; zna oraz potrafi przewidzieć efekty możliwe do uzyskania w tych technikach graficznych. Zdobył ogólnoplastyczną wiedzę z zakresu rysunku i malarstwa, zaznajomił się z zagadnieniami związanymi z fotografią artystyczną. Posiada zdolność rozpoznawania i wykorzystywania wzajemnych relacji pomiędzy różnymi stylami, technologiami i konwencjami artystycznymi dla tworzenia oryginalnych, osobistych wypowiedzi artystycznych.

Studia stanowią kontynuację edukacji artystycznej, koncentrują się na poszukiwaniu indywidualnej drogi w zakresie grafiki artystycznej. Podczas dwóch pierwszych semestrów student uczęszcza również na zajęcia z zakresu grafiki projektowej. Zachowana jest znana ze studiów I stopnia zasada wyboru pracowni i tym samym określenie własnej ścieżki rozwoju.

Zdobyta wiedza oraz umiejętności stanowią solidny fundament dla realizacji zawodowej absolwenta na rynku sztuki, zgodnie z wybranymi specjalnościami i dyscyplinami. Ponadto wiedza i kompetencje uzyskane w ramach pracowni projektowych umożliwiają realizację zadań związanych z rynkiem komercyjnym. Absolwent posiada umiejętność przygotowania zaawansowanych prac w pracowni graficznej, łączenia technik graficznych, wykonania pracy rysunkowej lub malarskiej, przygotowania cyklu artystycznych zdjęć, opracowania dzieła multimedialnego, także w animacji poklatkowej.

Przedmioty, które są wykładane na kierunku, to m.in.:

  • Grafika Artystyczna (do wyboru) – Linoryt, Serigrafia, Litografia, Wklęsłodruk, Techniki cyfrowe
  • Grafika Projektowa (do wyboru) – Projektowanie dla Kultury, Projektowanie Plakatu i Form Reklamowych, Propaganda Społeczna, Sygnał Graficzny w Przestrzeni Publicznej, Projektowanie Książki, Ilustracja
  • Animacja i działania wizualizacyjne, Fotografia artystyczna, Warsztat Fotografii Studyjnej, Rysunek i Malarstwo
  • Historia Grafiki Artystycznej, Teoria Mediów, Wybrane Zagadnienia Sztuki Współczesnej.

Perspektywy zatrudniania:

Absolwent może znaleźć pracę: w branży poligraficznej, wydawniczej, fotograficznej; w biurach projektowych, agencjach reklamowych, biurach promocji, firmach konsultingowych; firmach odzieżowych; publicznych instytucjach kultury, wydziałach instytucji publicznych związanych z kulturą, promocją, komunikacją wizualną, w galeriach i muzeach. Wielu absolwentów decyduje się na niezależną działalność gospodarczą, świadcząc usługi doradcze i projektowe, a także tworząc i sprzedając własne prace artystyczne.