Rekrutacja 2024

Harmonogram

Grafika, studia stacjonarne jednolite magisterskie

 

Informacje wstępne

Rekrutacja na stacjonarne jednolite studia magisterskie na kierunku Grafika odbędzie się w trybie zdalnym.

 

Oficjalnym narzędziem do przeprowadzenia rekrutacji online na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku jest platforma Google Workspace.

 

Kandydat zobowiązany jest podczas rekrutacji online (wysyłka teczki, zadań, dokumentów) do korzystania z konta Gmail, które zapewnia poprawne funkcjonowanie wykorzystywanych narzędzi.

 

20.05.2024

Termin rozpoczęcia rejestracji w IRK

10.06.2024

Godzina 15:00

Termin zakończenia rejestracji w IRK

10.06.2024

Ostateczny termin dokonania opłaty rekrutacyjnej

 

Uwaga: przelewy są księgowane w systemie IRK raz dziennie, dlatego aktualizacja stanu opłaty w panelu Kandydata może pojawić się do 2 dni roboczych po dacie zlecenia przelewu.

11.06.2024

Instrukcje i pliki do pobrania:

1. Instrukcja przygotowania wielostronicowego pliku PDF – pobierz (421 KB pdf)

2. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w teczce/portfolio – pobierz (13 KB doc)

3. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu zadań egzaminacyjnych – pobierz (16 KB doc)

 

I ETAP – OCENA PORTFOLIO

 

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przesłanie przez kandydata/kandydatkę kompletnej Teczki zawierającej autorskie portfolio wraz z wymaganymi dokumentami w formie elektronicznej poprzez formularz online dostępny pod poniższym linkiem:

 

FORMULARZ TECZKA – STUDIA STACJONARNE JEDNOLITE MAGISTERSKIE

/link będzie aktywny w terminie przesyłania Teczki/

 

Termin nadsyłania: 11.06.2024 r. (od godz. 8:00 do godziny 20:00)

 

Teczka podlega weryfikacji formalnej. Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej Teczki dyskwalifikuje kandydata/kandydatkę z udziału w egzaminach wstępnych. Teczka przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie (liczy się czas wpłynięcia plików na serwer uczelni). Prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików.

 

Teczka powinna zawierać:

1.       Portfolio – zawierające  20 fotograficznych reprodukcji prac, wykonanych własnoręcznie przez kandydata/kandydatkę z zakresu szeroko rozumianych działań plastycznych: malarstwa, rysunku, grafiki, fotografii, animacji itp. W portfolio powinno znaleźć się przynajmniej 5 prac malarskich (martwa natura, postać, itp.) w rozmiarze maksymalnym 100x70 cm oraz przynajmniej 5 rysunków (postać, fragmenty postaci, martwa natura, itp.) w jednolitym rozmiarze 100x70 cm).  Pozostałe prace (10 prac) wchodzące w skład portfolio mogą być pracami z zakresu szeroko rozumianych działań plastycznych: grafiki, fotografii, kadry z animacji, wideo, kompozycje, kolaże, itp.

Reprodukcje prac należy wykonać własnoręcznie.

 

Portfolio należy przygotować jako wielostronicowy plik PDF w wysokiej rozdzielczości w maksymalnej wielkości 50 MB (z ew. dołączoną osobno animacją, maksymalnie plik 200 MB) . Instrukcja przygotowania pliku pdf do pobrania powyżej.

 

2.       Oświadczenie – skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego oświadczenia o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w portfolio bez naruszenia dóbr osób trzecich (plik do pobrania).

 

3.       Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej.

 

UWAGA: Teczka zawierająca odnośniki lub linki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

 

Prosimy nie wypełniać formularza kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszego formularza nadesłanego przez kandydata/kandydatkę. 

 

14.06.2024

Godzina: 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW I ETAPU godzina 13:00

 

Warunkiem przystąpienia do II etapu postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego dla I etapu.

 

Ogłoszenie listy osób, które zostały zakwalifikowane do II etapu egzaminu wstępnego.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

 

14 – 18.06.2024

II ETAP  – EGZAMIN PRAKTYCZNY

 

Wielozadaniowy egzamin praktyczny ma charakter konkursowy i przeprowadzany jest z zastosowaniem systemu punktowego. Ocenie podlega każda część praktycznego egzaminu wstępnego. Nieprzystąpienie lub nieuzyskanie punktów z którejkolwiek części wielozadaniowego egzaminu wyklucza kandydata z dalszego postępowania kwalifikacyjnego. W zakres etapu II wchodzi realizacja zadań egzaminacyjnych, tzn. samodzielne wykonanie prac egzaminacyjnych zgodnie z wytycznymi i przesłanie dokumentacji swoich prac w określonym czasie.

 

Etap II  postępowania rekrutacyjnego składa się z 3 części (rysunek i malarstwo, projekt graficzny, zadanie z mediów).

 

Część I: Rysunek i Malarstwo

Egzamin polega na własnoręcznym stworzeniu 2 prac:  

- rysunku na zadany temat (technika: ołówek, węgiel, format: B2).

- pracy malarskiej na zadany temat, (techniki malarskie, format: B2).

 

Część II: Projekt graficzny

Egzamin polega na własnoręcznym stworzeniu 2 prac z zakresu grafiki projektowej na zadany temat (format: B2). Ocenie podlega każda praca osobno.

 

Część III: Zadanie z zakresu grafiki mediów.

Egzamin polega na własnoręcznym stworzeniu jednej pracy na zadany temat w określonej technice np. fotografia, storyboard.

 

Tematy zadań oraz szczegółowe wytyczne zostaną udostępnione kandydatom/kandydatkom na stronie internetowej www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja >Zadania egzaminacyjne

 

Publikacja tematów zadań:
14.06.2024 r. godzina 15:00  – dostęp do 18.06.2024 r. godzina 20:00

 

TERMIN ORAZ WYMAGANIA DLA NADSYŁANEJ DOKUMENTACJI PRAC EGZAMINACYJNYCH:

Dokumentację zrealizowanych prac egzaminacyjnych wraz z wymaganym oświadczeniem w formie elektronicznej należy wysłać do 18.06.2024 r. do godziny 20:00 korzystając z formularza online dostępnego pod poniższym linkiem:

 

FORMULARZ ZADANIA – STUDIA STACJONARNE JEDNOLITE MAGISTERSKIE

/link będzie aktywny w terminie określonym na wykonanie i przysłanie zadań/

 

Maksymalny rozmiar wszystkich plików, które wchodzą w skład dokumentacji zadań egzaminacyjnych – 50 MB.

 

Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej  Dokumentacji dyskwalifikuje kandydata/kandydatkę z udziału w egzaminach wstępnych. Dokumentacja przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie (liczy się czas wpłynięcia plików na serwer uczelni). Prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików.

 

Dokumentacja powinna zawierać:

1.       Reprodukcje każdej pracy: rysunku, pracy malarskiej, prac projektowych należy przygotować w formacie jpg bezstratny, A4, 1984 x 2806 pix, 240 dpi) oraz każdy zatytułować:

Nazwisko_Imię_Rysunek.jpg
Nazwisko_Imię_Malarstwo.jpg
Nazwisko_Imię_Projekt_1.jpg
Nazwisko_Imię_Projekt_2.jpg

Nazwisko_Imię_Grafika_Mediow.jpg  (ostateczny format pliku może ulec zmianie – zostanie określony w opublikowanym zadaniu)

 

2.       Skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego Oświadczenia o samodzielnym wykonaniu prac egzaminacyjnych bez naruszenia dóbr osób trzecich (plik do pobrania). Wymagany plik w formacie pdf lub jpg.

 

UWAGA: Dokumentacja zawierająca linki lub odnośniki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

 

Prosimy nie wypełniać formularza kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszego formularza nadesłanego przez kandydata/kandydatkę. 

 

 

21.06.2024

Godzina: 13:00

 OGŁOSZENIE WYNIKÓW II ETAPU godzina 13:00

 

Warunkiem przystąpienia do Etapu III postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego określonego dla Etapu II.

 

Ogłoszenie listy osób, które zostały zakwalifikowane do Etapu III egzaminu wstępnego.

 

Ogłoszenie harmonogramu rozmowy kwalifikacyjnej.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

 

Przesłanie na konta e-mail kandydatów/kandydatek podane podczas rejestracji, informacji o godzinie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej do godziny 15:00.

 

Osoby zakwalifikowane do rozmowy kwalifikacyjnej są zobowiązane do sprawdzenia do godziny 16:00 dnia 21.06.2024 r. czy otrzymały link do rozmowy (także w folderze SPAM).

 

W przypadku gdy nie otrzymały e-maila, proszone są o kontakt poprzez wiadomość e-mail na adres grafika.jednolite.stacjonarne.2024@asp.gda.pl do godziny 16:30. Powtórna wiadomość e-mail z linkiem do rozmowy zostanie wysłana do godziny 17:30.

 

24.06.2024

Godzina 8:00

EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW

 

Kandydat/kandydatka powinna posługiwać się językiem polskim w stopniu zaawansowanym. Cudzoziemcy, którzy nie mogą przedstawić dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, zobowiązani są do przystąpienia do egzaminu.

Egzamin z języka polskiego odbędzie  się od godz. 8:00 do 10:00

 

Egzamin przeprowadzony będzie w formie zdalnej poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

 

Informacje o godzinie egzaminu kandydaci, których będzie on dotyczył otrzymają drogą mailową.

Przewidywany czas rozmowy wynosi ok. 10 minut.

 

24 – 25.06.2024

ETAP III – ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

 

Rozmowy kwalifikacyjne będą odbywały się od godz. 10:00 w dniach 24-25.06.2024 według harmonogramu ustalonego przez komisję.

 

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana jest z kandydatem w oparciu o prace zawarte w Teczce oraz analizę prac zrealizowanych przez kandydata w czasie konkursowego egzaminu praktycznego w kontekście problematyki wybranego kierunku.

 

Kandydat/kandydatka nie udostępnia własnego portfolio podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Komisja egzaminacyjna podczas rozmowy będzie posiadała własny podgląd na prace kandydata na drugim ekranie. W razie konieczności obraz zostanie udostępniony kandydatowi podczas rozmowy online.

 

Rozmowy online będą odbywały się w wyznaczonych przedziałach czasowych, co 30 minut począwszy od godziny 10:00. Przewidywany czas rozmowy kwalifikacyjnej wynosi około 7 minut.

 

Na przedział czasowy liczący 30 minut będą wyznaczone CZTERY osoby. W tym czasie Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi indywidualne rozmowy z każdą z nich, przełączając się pomiędzy rozmowami online. O kolejności przeprowadzenia rozmowy podczas 30 minutowego przedziału czasowego decyduje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna. Z tego względu kandydaci/kandydatki mają obowiązek pozostawania w gotowości w wyznaczonym czasie przeznaczonym na rozmowę online.

 

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana będzie przez Komisję poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/ kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

 

Z uwagi na możliwe opóźnienia prosimy o wyrozumiałość i oczekiwanie na dołączenie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej do rozmowy online.

 

26.06.2024

Godzina: 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW III ETAPU godzina: 13:00

 

OGŁOSZENIE WYNIKÓW EGZAMINÓW

Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny w procesie postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego z każdego etapu.

 

Na studia zostają zakwalifikowane osoby, które zdały egzamin wstępny i na liście rankingowej zmieściły się w limicie przyjęć określonym na I rok studiów.

 

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

8 – 15.07.2024

Składanie dokumentów przez osoby zakwalifikowane na studia:

Wymagane dokumenty należy przesłać kurierem bądź listem poleconym na poniższy adres – liczy się data dostarczenia przesyłki na Uczelnię, a nie data stempla pocztowego.

Adres do wysyłania dokumentów:
Akademia Sztuk Pięknych, Targ Węglowy 6,   80-836 Gdańsk –  z dopiskiem REKRUTACJA k. GRAFIKA

Adres do złożenia dokumentów osobiście:
Oryginalne dokumenty można także dostarczyć w wyznaczonym terminie
(z wyjątkiem soboty i niedzieli) w godz. 12:00 – 14:00 w siedzibie Wydziału:

Wydział Grafiki ASP Gdańsk, ul. Chlebnicka 13/16
biuro Sekcji Organizacji Kształcenia, pok. 02

 

Uwaga! W przypadku dużej ilości kandydatów godzina ogłoszenia poszczególnych wyników może ulec zmianie. Przepraszamy za związane z tym utrudnienia.