Prowadzący:
dr Robert Turło
mgr Adam Przybysz
Jesteśmy jedną z pracowni Wydziału Grafiki gdańskiej ASP.
Jednocześnie ośrodkiem macierzystym Międzywydziałowej Specjalności Animacja, która jeszcze trwa rozpostarta pomiędzy Wydziałem Grafiki i Wydziałem Rzeźby i Intermediów. Nasz program nauczania wspierają Profesorowie wizytujący;
Prof. Piotr Muszalski z UAP w Poznaniu, Prof. Piotr Dumała z Szkoły Filmowej w Łodzi oraz wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej, a także zapraszani przez nas na warsztaty mistrzowie Polskiej Animacji.
Uczymy podstaw animacji filmowej, w technikach analogowych (manualnych)
oraz cyfrowych. Umiejętności te wykorzystujemy dalej w studiowaniu zagadnień szeroko rozumianej narracji filmowej. Nasi studenci opracowują
- krótkie filmy animowane (pomysł, scenariusz, scenopis, animacja, reżyseria udźwiekowienie);
- projekty infograficzne (animacja fontem, znakiem, prostą strukturą graficzną) tzw. motion design;
- mapping i performatywne działania mappingowe ( wnętrza, obiekty, przestrzeń publiczna);
- animacja 3D, realizacje interaktywne (podstawy rzerzeczywistości rozszerzonej wirtualnej, projektowania gier);
Nasze narzędzia cyfrowe to głównie: After Effects, Tvpaint, Ciemna 4D oraz te preferowane przez studentów.
Facebookowy profil naszej pracowni:
PODSTAWY ANIMACJI I DZIAŁAŃ WIZUALIZACYJNYCH ASP GDANSK
https://www.facebook.com/groups/1543008845939855/
Facebookowy profil pracowni warsztatowej CSW Łaźnia:
ANIMOWANA ŁAŹNIA
https://www.facebook.com/groups/668261106634186/
Realizacje filmowe naszych studentów:
https://youtu.be/BsNzw5EsOl0
https://youtu.be/qIpiaXZAnoc
https://youtu.be/WAgQdbsyItc
https://youtu.be/PhuhsatNTjE
Realizacje mappingowe naszej pracowni:
https://youtu.be/XkzIzqjWmR0
https://youtu.be/Miy1HHymoe4
https://youtu.be/6X6oL_747Wk
Cud animacji
Kreska, plama, refleks światła, przesunięcie – w każdej z tych składowych trudno dopatrywać się niezwykłości. Animowane plamy malarskie są w dużej mierze przypadkowe, spełniają tylko główne założenia twórcy, który musi wykonać ich kilkadziesiąt lub kilkaset i trudno mu jest zachować stuprocentową ciągłość formy, podporządkować ją sobie całkowicie. Poruszenie martwego ze swej natury obrazu, choćby iluzoryczne, zadziwia. I to właśnie jest dla mnie cudem animacji filmowej – w efekcie stosunkowo prostych zabiegów technicznych możemy obserwować na ekranie nigdy przecież niezaistniałe, ale widzialne i słyszalne dzianie się, z początkiem i końcem – jak w życiu. Choć marzenie o ożywianiu nie spełnia się, to za sprawą animatora możemy je przynajmniej zobaczyć.
Robert Turło
Galeria