Pracownia Animacji i Działań Wizualizacyjnych

Prowadzący:

dr Robert Turło
mgr Adam Przybysz

 

Jesteśmy jedną z pracowni Wydziału Grafiki gdańskiej ASP.

Jednocześnie ośrodkiem macierzystym Międzywydziałowej Specjalności Animacja, która jeszcze trwa rozpostarta pomiędzy Wydziałem Grafiki i Wydziałem Rzeźby i Intermediów. Nasz program nauczania wspierają Profesorowie wizytujący;

Prof. Piotr Muszalski z UAP w Poznaniu, Prof. Piotr Dumała z Szkoły Filmowej w Łodzi oraz wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej, a także zapraszani przez nas na warsztaty mistrzowie Polskiej Animacji.

Uczymy podstaw animacji filmowej, w technikach analogowych (manualnych)

oraz cyfrowych. Umiejętności te wykorzystujemy dalej w studiowaniu zagadnień szeroko rozumianej narracji filmowej. Nasi studenci opracowują

- krótkie filmy animowane (pomysł, scenariusz, scenopis, animacja, reżyseria udźwiekowienie);

- projekty infograficzne (animacja fontem, znakiem, prostą strukturą graficzną) tzw. motion design;

- mapping i performatywne działania mappingowe ( wnętrza, obiekty, przestrzeń publiczna);

- animacja 3D, realizacje interaktywne (podstawy rzerzeczywistości rozszerzonej wirtualnej, projektowania gier);

 

Nasze narzędzia cyfrowe to głównie: After Effects, Tvpaint, Ciemna 4D oraz te preferowane przez studentów.

 

Facebookowy profil naszej pracowni:

PODSTAWY ANIMACJI I DZIAŁAŃ WIZUALIZACYJNYCH ASP GDANSK

https://www.facebook.com/groups/1543008845939855/

 

Facebookowy profil pracowni warsztatowej CSW Łaźnia:

ANIMOWANA ŁAŹNIA

https://www.facebook.com/groups/668261106634186/

 

Realizacje filmowe naszych studentów:

https://youtu.be/BsNzw5EsOl0

https://youtu.be/qIpiaXZAnoc

https://youtu.be/WAgQdbsyItc

https://youtu.be/PhuhsatNTjE

 

Realizacje mappingowe naszej pracowni:

https://youtu.be/XkzIzqjWmR0

https://youtu.be/Miy1HHymoe4

https://youtu.be/6X6oL_747Wk

 

Cud animacji

Kreska, plama, refleks światła, przesunięcie – w każdej z tych składowych trudno dopatrywać się niezwykłości. Animowane plamy malarskie są w dużej mierze przypadkowe, spełniają tylko główne założenia twórcy, który musi wykonać ich kilkadziesiąt lub kilkaset i trudno mu jest zachować stuprocentową ciągłość formy, podporządkować ją sobie całkowicie. Poruszenie martwego ze swej natury obrazu, choćby iluzoryczne, zadziwia. I to właśnie jest dla mnie cudem animacji filmowej – w efekcie stosunkowo prostych zabiegów technicznych możemy obserwować na ekranie nigdy przecież niezaistniałe, ale widzialne i słyszalne dzianie się, z początkiem i końcem – jak w życiu. Choć marzenie o ożywianiu nie spełnia się, to za sprawą animatora możemy je przynajmniej zobaczyć.

Robert Turło

Galeria