Pełnomocnikiem Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami jest dr Edyta Majewska-Rosińska
Dyżury Pełnomocnika odbywają się w roku akademickim z wyłączeniem okresu wakacyjnego (lipiec-wrzesień) w co drugi wtorek w godzinach 12:00 -13:00 w salce konferencyjnej w WZ.
Dyżury rozpoczną się od 11.01.2022 r.
Istnieje możliwość umówienia się w również w innym terminie poprzez wcześniejszy kontakt mailowy: edyta.majewska-rosinska@asp.gda.pl
Do zadań Pełnomocnika należy koordynowanie i wykonywanie działań mających na celu stworzenie warunków do pełnego uczestnictwa osób z niepełnosprawnościami we wszystkich obszarach życia akademickiego.
Zapraszamy do kontaktu z Pełnomocnikiem wszystkich studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami.
Działalność uczelni
Uczelnia podejmuje działania mające na celu stworzenie warunków sprzyjających wyrównywaniu szans osób z niepełnosprawnościami przez kształcenie. Czyni starania, by w jak największym stopniu ułatwić swoim studentom oraz doktorantom z niepełnosprawnościami edukację na poziomie wyższym.
Formy wsparcia osób z niepełnosprawnościami określa Zarządzenie nr 71/2021 Rektora z dnia 17 listopada 2021 w sprawie zasad dotyczących wykorzystania środków z dotacji przeznaczonej na zadania związane z zapewnieniem osobom z niepełnosprawnościami warunków do pełnego udziału w procesie rekrutacji na studia i kształcenia oraz prowadzenia działalności naukowej – przejdź do strony
Należą do nich między innymi:
- zmiana formy egzaminów i zaliczeń na dostosowaną do możliwości studenta/doktoranta,
- zmiana warunków uczestnictwa w zajęciach,
- korzystanie z usług tłumacza języka migowego oraz asystenta osoby z
niepełnosprawnościami, - wykonanie materiałów dydaktycznych w formie dostosowanej do potrzeb,
- inne udogodnienia, umożliwiające studiowanie na takich samych warunkach jak studenci pełnosprawni.
Inne działania uczelni obejmują m.in.:
- pomoc Pełnomocnika Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami przy rozwiązywaniu
indywidualnych problemów osób z niepełnosprawności, - zakup sprzętu i oprogramowania specjalistycznego, ułatwiającego edukację,
- likwidacja barier architektonicznych,
- udział w konferencjach, szkoleniach i kursach o tematyce poruszającej problemy i sprawy osób z niepełnosprawnościami.
Miejsce składania wniosków o wsparcie: Gmach Główny, pokój 210 (II piętro)
Wzory dokumentów:
- Wniosek o przyznanie wsparcia dla studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami – pobierz (638 KB) pdf
- Wniosek studenta / doktoranta z niepełnosprawnościami o przyznanie asystenta / tłumacza języka migowego – pobierz (539 KB) pdf
- Oświadczenie asystenta osoby z niepełnosprawnościami/tłumacza języka migowego* – pobierz (568 KB) pdf
- Karta godzin, usług i zadań realizowanych przez asystenta osoby z niepełnosprawnościami/tłumacza języka migowego* – pobierz (67 KB) pdf
- Wniosek w sprawie wypożyczenia sprzętu będącego na stanie ASP w Gdańsku – pobierz (441 KB) pdf
- Protokół wydania i zwrotu sprzętu – pobierz (260 KB) pdf