Rekrutacja 2025

Pełnomocnik Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami

Pełnomocnikiem Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami jest dr Edyta Majewska-Rosińska
Kontakt mailowy: edyta.majewska-rosinska@asp.gda.pl
Istnieje możliwość umówienia się również na spotkanie poprzez wcześniejszy kontakt mailowy: edyta.majewska-rosinska@asp.gda.pl

Do zadań Pełnomocnika należy koordynowanie i wykonywanie działań mających na celu stworzenie warunków do pełnego uczestnictwa osób z niepełnosprawnościami we wszystkich obszarach życia akademickiego.

Zapraszamy do kontaktu z Pełnomocnikiem wszystkich studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami.

Działalność uczelni

Uczelnia podejmuje działania mające na celu stworzenie warunków sprzyjających wyrównywaniu szans osób z niepełnosprawnościami. Czyni starania, by w jak największym stopniu ułatwić swoim doktorantom z niepełnosprawnościami edukację na poziomie wyższym.
Formy wsparcia osób z niepełnosprawnościami określa Zarządzenie nr 67/2024 Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 6 września 2024 w sprawie zasad dotyczących wykorzystania środków z dotacji przeznaczonej na zadania związane z zapewnieniem osobom z niepełnosprawnościami warunków do pełnego udziału w procesie rekrutacji na studia i kształcenia oraz prowadzenia działalności naukowej – przejdź do strony


Należą do nich między innymi:

  • zmiana formy egzaminów i zaliczeń na dostosowaną do możliwości doktoranta,
  • zmiana warunków uczestnictwa w zajęciach,
  • korzystanie z usług tłumacza języka migowego oraz asystenta osoby z niepełnosprawnościami,
  • wykonanie materiałów dydaktycznych w formie dostosowanej do potrzeb osoby z
    niepełnosprawnościami,
  • inne udogodnienia, umożliwiające kształcenie na takich samych warunkach jak
    doktoranci pełnosprawni.


Inne działania uczelni obejmują m.in.:

  • pomoc Pełnomocnika Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami przy
    rozwiązywaniu indywidualnych problemów osób z niepełnosprawnościami,
  • zakup sprzętu i oprogramowania specjalistycznego, ułatwiającego kształcenie,
  • likwidacja barier architektonicznych,
  • udział w konferencjach, szkoleniach i kursach o tematyce poruszającej problemy i sprawy osób z niepełnosprawnościami.

Miejsce składania wniosków o wsparcie: Gmach Główny, pokój 133 (antresola)


Wzory dokumentów:

  • Wniosek o przyznanie wsparcia dla doktorantów z niepełnosprawnościami  – pobierz (638 KB) pdf
  • Wniosek doktoranta z niepełnosprawnościami o przyznanie asystenta / tłumacza języka migowego – pobierz (44 KB) docx
  • Oświadczenie asystenta osoby z niepełnosprawnościami/tłumacza języka migowego* – pobierz (35 KB) doc
  • Karta godzin, usług i zadań realizowanych przez asystenta osoby z niepełnosprawnościami/tłumacza języka migowego* – pobierz (126 KB) doc
  • Wniosek w sprawie wypożyczenia sprzętu będącego na stanie ASP w Gdańsku – pobierz (29 KB) docx
  • Protokół wydania i zwrotu sprzętu – pobierz (23 KB) docx