Celem pracowni jest otwartość umysłu i chęć poszukiwania nowych ścieżek w grafice oraz szeroko pojętemu zagadnieniu sztuki. To zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi przy użyciu różnych mediów plastycznych.
Czasy, w których obecnie żyjemy i świat, który nas otacza z pewnością możemy nazwać „rzeczywistością hybrydową”. Dlaczego? Wystarczy zauważyć w jakim miejscu leży teraz nasz telefon komórkowy i czy jest naładowany. Piętnaście lat temu, aby zaistnieć w innej, wirtualnej/cyfrowej rzeczywistości, musieliśmy wykonać szereg czynności, od siadania przy komputerze, przez włączanie go aż do wykonywania pewnych bardziej skomplikowanych procedur podłączenia do sieci internetowej. Dzisiaj nie myślimy już o tych wszystkich czynnościach, po prostu żyjemy równolegle w dwóch światach – cyfrowym oraz rzeczywistym.
Wszystko to wiemy i nie jest to żadną nowością. Ale jak ta sytuacja wpływa na sztukę? W szczególności na grafikę artystyczną?
Cyfrowa rewolucja zaczęła się dawno temu, a czasy cyfrowe już minęły. Przed nami zaś czasy post cyfrowe. Korzystamy z oprogramowania komputerowego i grawera tak samo jak z dłutka, kredki czy ołówka. To zdecydowanie wzbogaca i wspiera tradycyjne media grafiki artystycznej.
Pracownia Technik Cyfrowych jest otwarta na międzywydziałową współpracę, zadania międzypracowniane i opracowywanie projektów grupowych, które prezentujemy podczas indywidualnych wystaw pracowni w Polsce i za granicą. Student ma możliwość łączenia elementów projektowania, malarstwa czy rysunku z takimi technikami jak: intaglio, litografia, linoryt, sitodruk czy drzeworyt lub animacja. W każdą z powyższych technik oraz metod można ingerować w sposób cyfrowy – bardzo różnorodny i niestandardowy. Korzystając z komputera jako narzędzia, co jest bardzo ważne, posługując się wiedzą i umiejętnością używania barw i trybów kolorów, możemy opanować współczesną technologię druku: atramentowego, pigmentowego, solwentowego, laserowego i UV. Przy użyciu nowych technologii lub ich łączenia z grafiką artystyczną, szanując kulturę papieru i pamiętając o tradycji dokonujemy pewnej redefinicji grafiki oraz samego pojęcia “odbitka”.