Rekrutacja 2024

Nie trać energii!

Projekt „Nie trać Energii!” to przedsięwzięcie, którego założeniem jest realizacja kampanii społecznej zwiększającej świadomość społeczną dotyczącą efektywności energetycznej. Poprzez realizację projektu chcemy uświadamiać odbiorców jak efektywnie wykorzystywać energię zmniejszając jej ilość. W naszej kampanii chcemy się skupić na uświadomieniu społeczeństwa nad wprowadzeniem do codziennego życia prostych usprawnień nie wymagających finansowania np.: użytkowanie urządzeń minimalizujących straty energii, ograniczenia tzw. marnotrawstwa, czy chociażby wdrażania zasad eco-drivingu. W przypadku ich wdrożenia takich usprawnień można szacować zysk energetyczny na poziomie do 3% zużycia energii.

Kampania zostanie przygotowana przez studentów Pracowni Identyfikacji Wizualnej – Projektowanie Systemowe Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku pod kierownictwem prowadzących pracownię dr Adama Świerżewskiego i mgr Patryka Hardzieja. Zadaniem studentów będzie zaprojektowanie znaków promujących efektywność energetyczną, które zostaną zaprezentowane w formie plakatów tworzących kampanię społeczną. Realizacje studenckie zostaną zaprezentowana w formie dwóch wystaw – ekspozycji plakatów w prawie ok 30 lokalizacjach Trójmiasta (na przystankach komunikacji miejskiej najbardziej zaludnionych dzielnic). W wystawach zostaną wykorzystane nośniki citylight (120x180 cm).

Kampania ekologicznie uświadomi nie tylko mieszkańców Trójmiasta i województwa pomorskiego, ale również osoby odwiedzające Trójmiasto – szacowany zasięg kampanii społecznej /wystaw wyniesie min. 90 tys. osób

Ponadto realizacje, które powstaną w ramach przedmiotowego projektu będą na bieżąco prezentowane/umieszczane w podstawowych kanałach informacyjnych ASP w Gdańsku: strona uczelni i systematycznie rozbudowywany portal informacyjny Zbrojownia Sztuki, który osiąga rocznie około 500 tysięcy odsłon, kanał YouTube oraz strona w portalu Facebook (około 9100 subskrybentów), fanpage na Instagramie (3200 followersów).

Najlepsze z realizacji mogą (i powinny) służyć propagowaniu poruszanych przez nas tematów. Można będzie z nich korzystać (tworzyć kontent do mediów społecznościowych) także po zakończeniu realizacji projektu.

 

Regulaminpobierz (1,5 MB) pdf

Protokółpobierz (3,3 MB) pdf

 

Galeria