Rekrutacja 2025

Pracownia Architektury Wnętrz II

Prowadzący:
prof. ASP dr hab. Anna Wejkowska – Lipska
Asystentka:
mgr Marta Kozakiewicz

II Pracownia Architektury Wnętrz /LAB/ to przestrzeń, w której rozwijają się humanistyczne postawy twórcze. Pracownia znajduje się na pograniczu projektowania architektury wnętrz i jej badawczego wymiaru. W LAB /laboratorium projektowym/ każdy projekt to unikalna podróż, gdzie analizujemy kontekst, eksplorujemy różne perspektywy i tworzymy przestrzenie, które opowiadają historię, wywołują emocje i stają się integralną częścią otaczającego środowiska. Pracownia to nie tylko miejsce projektowania. To przestrzeń, gdzie kreatywność spotyka się z akademickim dialogiem, a wrażliwe pomysły rodzą się z obserwacji i refleksji.

Pracownia architektoniczna poszukuje miejsc, których wpływ wykracza poza standardowe ramy doświadczania przestrzeni. Problematyka projektowa zakorzeniona w konkretnej rzeczywistości architektonicznej, wymaga dogłębnej analizy istniejących lokalizacji. W kontekście teorii architektury, nasze prace projektowe opierają się na głębokim zrozumieniu potencjału przestrzeni oraz starannym eksplorowaniu, by w rezultacie dokładnie przekształcić istniejące miejsca, w szczególności ich wnętrza. Te wyjątkowe lokalizacje stają się punktami odniesienia dla odpowiedzi projektowych przenikając obszary percepcji i inspirując do tworzenia unikalnych rozwiązań.

W LAB projektujemy nie tylko dla teraźniejszości, lecz również z myślą o przyszłości, inspirując do zmiany i rozwijania się w dynamicznym środowisku architektury. Wartość projektowanych przestrzeni nie kończy się na ich funkcjonalności, ale posiada również pierwiastek o charakterze percepcyjnym, wielowymiarowym i twórczym. W pracowni architektonicznej, podobnie jak w przypadku tych miejsc, poszukujemy zapisów niezmiennie uporządkowanych i czytelnych, które ukryte są w kolejnych warstwach naszych doświadczeń i emocji. Te inspiracje stają się fundamentem dla projektów, tworząc harmonię między funkcjonalnością, a estetyką i etyką projektową.

Pracownia realizuje blok składający się z trzech części: 1/ Projektowanie, 2/ Laboratorium projektowo-badawcze, 3/ Zaawansowane Techniki Projektowe.


Program:

_Projektowanie Architektury Wnętrz_

▪ poszerzanie wiedzy w zakresie percepcji oraz umiejętności ustalania celu twórczego
▪ wzbudzenie zainteresowania wielowymiarowością przestrzeni architektonicznej;
▪ świadoma ingerencja w przestrzeń architektoniczną i uwrażliwienie na złożoność jej odbioru przez użytkowników oraz odkrywanie zjawisk w niej zachodzących;

_Laboratorium projektowo – badawcze / Analiza Krytyczna_Skupienie na analizie krytycznej umożliwia umiejętność oceny kontekstu społecznego, kulturowego i historycznego, co wpływa na proces projektowy. Rozwijanie zdolności do krytycznego myślenia o projektowaniu wnętrz stanowi istotny element przedmiotu. Unikalność naszego laboratorium leży w podejściu interdyscyplinarnym, które integruje dziedziny i dyscypliny w połączeniu z projektowaniem architektonicznym. To miejsce, gdzie każdy student ma szansę uczestniczyć aktywnie w procesie projektowym, zdobywając umiejętności niezbędne do samodzielnego formułowania i realizacji własnych koncepcji. Dążymy do rozwijania kompleksowych umiejętności u studentów, umożliwiając im nie tylko zdobywanie praktycznych doświadczeń w projektowaniu, ale również rozbudowywanie kompetencji poprzez naukę samodzielnej analizy i refleksji.

_Zaawansowane Techniki Projektowe_Poprzez zaawansowane techniki projektowe, doprowadzamy do czytelnego, precyzyjnego i atrakcyjnego zapisu projektowego – kluczowego elementu skutecznej komunikacji w architekturze wnętrz. W II Pracowni Architektury Wnętrz /LAB/, techniki projektowe odgrywają kluczową rolę w przekazywaniu koncepcji projektowej, umożliwiając studentom skuteczne, klarowne i przekonujące prezentowanie swoich pomysłów. Włączanie m.in. storytellingu do prezentacji koncepcji pomaga w budowaniu spójnej narracji, ułatwiając zrozumienie idei projektowej.

_Seminarium dyplomowe_stanowi praktyczne wprowadzenie do procesu formułowania treści teoretycznej części dyplomowego projektu magisterskiego, ale również pełni istotną rolę w umożliwianiu studentom pogłębienia wiedzy z zakresu dyscypliny w bliskości z problematyką poruszanych zagadnień projektowych. To nie tylko czas intensywnego rozwijania umiejętności badawczych, ale także doskonalenia technik analizy i syntezy w dialogu akademickim. W ramach seminarium studenci mają szansę nie tylko skoncentrować się na opracowywaniu konkretnego tematu, lecz także mają możliwość zgłębiania obszaru swoich zainteresowań, co stanowi nieoceniony element ich akademickiego rozwoju.

 

 

Facebook – przejdź do strony

Galeria