Rekrutacja 2025

Pracownia Podstaw Grafiki Interaktywnej

Prowadzący:
mgr Mateusz Żywicki

Asystent:
mgr Julia Opalińska

 

Zajęcia mają na celu przekazać wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu projektowania interaktywnego głównie w obszarze aplikacji mobilnych oraz stron internetowych (funkcjonującym także pod terminem UX/UI).

Przeprowadzane są wykłady połączone z ćwiczeniami podczas, których studenci uczą się projektowania pod specyficzny format jakim jest okno przeglądarki internetowej oraz ekran urządzenia mobilnego. Poznają specyfikę tego medium – jego ograniczenia i możliwości. Zdobywają wiedzę na tematy związane z typografią i komponowaniem treści z wykorzystywaniem siatki modularnej – gridu oraz responsywnością. Uczą się świadomie wprowadzać animacje oraz interakcje w swoich projektach. Podczas projektowania aplikacji duży nacisk kładziony jest na zagadnienia związane z użytecznością interfejsu oraz na projektowanie z myślą o użytkowniku. Projekty realizowane są w programie Figma, a dla części zadań wykorzystywane są proste techniki kodowania stron internetowych (HTML/CSS).

Zadania podzielone są na dwa obszary – autorskie projektowanie oraz interfejsy aplikacji.

  1. Studenci realizują projekty pozwalające na stworzenie własnej kreacji na wybrany temat: „Landing page dla wybranego owocu” czy „Problem mojego świata – Kampania społeczna”
  2. Studenci pracują nad zadaniami gdzie nacisk kładziony jest na interfejs użytkownika (UX/UI) i jego użyteczność : „Interaktywny bilet PKP” czy „Aplikacja PKP”.

Po zakończeniu kursu student potrafi biegle poruszać się w przestrzeni grafiki interaktywnej: zaprojektować stronę internetową oraz aplikację mobilną. Rozumie też procesy i aspekty technologiczne stojące za tą dziedziną projektowania.