Rekrutacja 2025

Harmonogram i wymagania

Fotografia, studia I stopnia

Informacje wstępne

Postępowanie rekrutacyjne na stacjonarne studia I stopnia na kierunku Fotografia zostanie przeprowadzone w trybie hybrydowym.

Oficjalnym narzędziem do przeprowadzenia rekrutacji online/hybrydowej w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku jest platforma Google Workspace.

Kandydat zobowiązany jest podczas rekrutacji online/hybrydowej (wysyłka teczki, dokumentów, rozmowa kwalifikacyjna itp.) do korzystania z konta gmail, które zapewnia poprawne funkcjonowanie wykorzystywanych narzędzi.

26.05.2025

Termin rozpoczęcia rejestracji w IRK

18.06.2025 godzina 15:00

Termin zakończenia rejestracji w IRK

18.06.2025

Ostateczny termin dokonania opłaty rekrutacyjnej

Uwaga: przelewy są księgowane w systemie IRK raz dziennie, dlatego aktualizacja stanu opłaty w panelu Kandydata może pojawić się do 2 dni roboczych po dacie zlecenia przelewu.

 

Instrukcje i pliki do pobrania:

1. Instrukcja przygotowania wielostronicowego pliku PDF – pobierz (421 KB) PDF

2. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w teczce/portfolio – pobierz (13 KB) Word

20-22.06

2025

 

 

ETAP I – PRZEGLĄD I OCENA PORTFOLIO (tryb online)

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przesłanie w określonym czasie przez kandydata/kandydatkę kompletnej Dokumentacji w formie elektronicznej. Dokumentacja zawierająca portfolio powinna być przygotowana w formie pliku PDF o maksymalnej pojemności 25 MB i wysłana na adres:

fotografia.1st.2025@asp.gda.pl

wraz ze skanem dowodu wpłaty.

Wszystkie pytania prosimy kierować na wyżej wymieniony adres.

Termin nadsyłania Dokumentacji: od 20.06.2025 od godziny 8.00 do 22.06.2025 do godziny 20.00

Maksymalna wielkość pliku PDF z portfolio to 25 MB.

Dokumentacja podlega weryfikacji formalnej. Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej Dokumentacji dyskwalifikuje kandydata/kandydatkę z udziału w egzaminach wstępnych. Dokumentacja przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie, prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików drogą internetową.

Dokumentacja  powinna zawierać:

1. Portfolio - prace fotograficzne własnego autorstwa w formie oznaczonych cykli lub zdjęć pojedynczych  (min.10- maks. 20) oraz opcjonalnie (nie jest to obowiązkowe):

- rysunek (min.3 – maks.10),

- malarstwo (min.3 – maks.10),

- dokumentację realizacji w innych mediach, np. performance, instalacja, rzeźba (min. 3 – maks. 10)

     Łączna liczba  prac w portfolio powinna zawierać się w przedziale od 19 do 40.

     Portfolio należy przygotować jako wielostronicowy plik PDF, o nazwie

     nazwisko_imię_PORTFOLIO np. Kowalski_Jan_PORTFOLIO

      (instrukcja przygotowania pliku PDF do pobrania powyżej).

      Prosimy o podpisanie poszczególnych prac w portfolio wg wzoru:

         a. nazwisko i imię

         b. liczba porządkowa

         c. tytuł pracy

         d. rok powstania

          e. technika wykonania

         (np.: Kowalski_Jan_01_Autoportret_2023_Rysunek)

2. Oświadczenie – skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego oświadczenia o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w Portfolio bez naruszenia dóbr osób trzecich (plik do pobrania).

3. Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej

Pytania prosimy kierować pod adres: fotografia.1st.2025@asp.gda.pl

UWAGA: Dokumentacja zawierająca linki lub odnośniki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

Prosimy nie wysyłać formularza kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszego formularza nadesłanego przez kandydata/kandydatkę.

24.06.2025

Godz.: 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW I ETAPU: godzina 13.00

Warunkiem zakwalifikowania do II etapu postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego dla I etapu.

Ogłoszenie listy osób, które zostały zakwalifikowane do II etapu egzaminu wstępnego.

 Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

26.06.2025

ETAP II  – EGZAMIN KIERUNKOWY (egzamin praktyczny w trybie stacjonarnym)

Egzamin praktyczny ma na celu wykazać odpowiednie predyspozycje i zdolności artystyczne  kandydatów do podjęcia studiów I stopnia na kierunku Fotografia. Ocenie podlega każdy element egzaminu.

Miejsce: Wydział Rzeźby i Intermediów, Mała Zbrojownia, ul. Plac Wałowy 15, Gdańsk

Sala: numer sali podany zostanie w dniu egzaminu.

Godziny: 9:00-13:00

                13:00-15:00 przerwa

                15:00-19:00

Tematy i szczegółowe wytyczne zostaną podane w dniu egzaminu.

Na egzamin należy przynieść: cyfrowy aparat fotograficzny i pustą kartę pamięci. Karta pamięci zostaje po egzaminie zdeponowana w Archiwum ASP w Gdańsku, będzie dostępna do odbioru w październiku 2025 r.

UWAGA: Na egzamin kandydat/kandydatka powinien przynieść dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający jego tożsamość.

27.06.2025

Godzina: 13.00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW II ETAPU : godzina 13:00

Warunkiem zakwalifikowania do III etapu postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego dla II etapu.

Ogłoszenie listy osób, które zostały zakwalifikowane do III etapu egzaminu wstępnego.

Ogłoszenie harmonogramu rozmowy kwalifikacyjnej.

Miejsce: strona internetowa: www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

Przesłanie na konta kandydatów/kandydatek informacji o godzinie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej do godziny 15:00.

Osoby zakwalifikowane do rozmowy kwalifikacyjnej są zobowiązane do sprawdzenia do godziny 16:00 czy otrzymały link do rozmowy (także w folderze SPAM). W przypadku gdy nie otrzymały e-maila, proszone są o kontakt poprzez wiadomość e-mail na adres fotografia.1st.2025@asp.gda.pl o godziny 16:30. Powtórna wiadomość e-mail zostanie wysłana do godziny 17:30.

30.06.2025

 

EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW (tryb online)

Kandydat/kandydatka powinna posługiwać się językiem polskim w stopniu zaawansowanym.  Cudzoziemcy, którzy nie mogą przedstawić dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zobowiązani są do przystąpienia do egzaminu.

Egzamin z języka polskiego odbędzie się  30.06.2025 od godz. 8:00 do 10:00

Egzamin przeprowadzony będzie w formie online poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

Informacje o godzinie egzaminu kandydaci/kandydatki, których będzie on dotyczył otrzymają drogą mailową.

Przewidywany czas rozmowy wynosi ok. 10 minut.

1.07.2025

Godz.: 10:00

ETAP III -  ROZMOWA KWALIFIKACYJNA POŁĄCZONA Z PREZENTACJĄ PORTFOLIO (tryb online)

Rozmowy kwalifikacyjne będą odbywały się od godz. 10:00 wg ustalonego harmonogramu.

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona zostanie w oparciu o zrealizowane przez kandydatkę/kandydata w czasie konkursowego egzaminu praktycznego prace w kontekście problematyki wybranego kierunku,  Będzie miała na celu zapoznanie się z sylwetką kandydata/kandydatki, z jego/jej predyspozycjami i doświadczeniem artystycznym oraz zainteresowaniami z zakresu fotografii oraz szeroko pojętej kultury i sztuki. Przewidywany czas rozmowy kwalifikacyjnej wynosi ok. 20 minut.

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona będzie przez Komisję w formie online poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

02.07.2025

godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW III ETAPU  godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW EGZAMINÓW

Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny w procesie postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego z każdego etapu egzaminu.

Ogłoszenie listy osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć na I rok studiów.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

9 – 15.07.2025

 

Składanie dokumentów

Oryginalne dokumenty należy przesłać kurierem bądź pocztą na poniższy adres.

Adres: Akademia Sztuk Pięknych, Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk

z dopiskiem REKRUTACJA  FOTOGRAFIA

Oryginalne dokumenty można także dostarczyć w wyznaczonym terminie (z wyjątkiem soboty i niedzieli) do siedziby Wydziału w godz. 12.00 – 14.00

Adres: Akademia Sztuk Pięknych

Targ Węglowy 6, Gdańsk 80-836

Sekcja Organizacji Kształcenia Wydziału Architektury, pok 109

Uwaga! W przypadku dużej ilości kandydatów godzina ogłoszenia wyników poszczególnych etapów może ulec zmianie. Przepraszamy za związane z tym utrudnienia