Rekrutacja 2025

Harmonogram i wymagania

Intermedia I stopnia, studia stacjonarne

Informacje wstępne

Postępowanie rekrutacyjne na stacjonarne studia I stopnia na kierunku Intermedia przeprowadzone będzie w trybie online.

Oficjalnym narzędziem do przeprowadzania rekrutacji online na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku jest platforma Google Workspace.

Osoba kandydująca zobowiązana jest podczas rekrutacji online (przesyłanie zadań, portfolio, rozmowa kwalifikacyjna, inne) do korzystania z konta Gmail, które zapewnia poprawne funkcjonowanie wykorzystywanych narzędzi.

 

26.05.2025

Termin rozpoczęcia rejestracji w IRK

 

17.06.2025 godzina 15:00

Termin zakończenia Rejestracji w IRK

 

 

17.06.2025

Ostateczny termin dokonania opłaty rekrutacyjnej

Uwaga: przelewy są księgowane w systemie IRK raz dziennie, dlatego aktualizacja stanu opłaty w panelu Kandydata może pojawić się do 2 dni roboczych po dacie zlecenia przelewu.

 

 

Instrukcje i pliki do pobrania:

1. Instrukcja przygotowania wielostronicowego pliku PDF - pobierz (421 KB) ODF

2. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w teczce/portfoliopobierz (13 KB) Word

3. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu zadań egzaminacyjnychpobierz (16 KB) Word

 

18-19.06.

2025

 

I ETAP – EGZAMIN KIERUNKOWY

W zakres egzaminu wchodzi wykonanie 2 zadań oraz przesłanie wymaganej dokumentacji zrealizowanych zadań w określonym czasie.

Tematy zadań oraz szczegółowe wymagania zostaną udostępnione osobom kandydującym na stronie internetowej www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja >Zadania egzaminacyjne

Publikacja tematów zadań: 18.06.2025 godzina 10:00

Termin nadsyłania dokumentacji zadań: do 19.06. 2025 do godziny 10:00

Dokumentacja podlega weryfikacji formalnej. Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej dokumentacji dyskwalifikuje osobę kandydującą z udziału w egzaminach wstępnych. Dokumentacja przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie, prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików drogą internetową.

Wymagania formalne dla Dokumentacji:

1. Plik wideo opisany imieniem i nazwiskiem należy przygotować w formacie: format kodowania H. 264, wskazane rozszerzenie pliku mp4, (maks. rozmiar 250MB)

2. Plik z zadaniem z kompozycji (zdjęcia przesyłamy pod nazwą:  nazwisko_imię_KOMOZYCJA_EGZAMIN.jpg

np. Kowalski_Jan_KOMPOZYCJA_EGZAMIN.jpg

3. Oświadczenie -  należy dołączyć skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego oświadczenia o samodzielnym wykonaniu prac egzaminacyjnych bez naruszenia dóbr osób trzecich, (plik do pobrania).

4. Potwierdzenie opłaty egzaminacyjnej (skan lub zdjęcie).

Pytania należy kierować na adres: intermedia.1st.2025@asp.gda.pl

UWAGA: Dokumentacja zawierająca linki lub odnośniki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

Prosimy nie wysyłać formularzy kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszego formularza nadesłanego przez osobę kandydującą.

 

23.06.2025

godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW I ETAPU godzina 13:00

Warunkiem zakwalifikowania do II etapu postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez osobę kandydującą wymaganego minimum punktowego dla I etapu.

Ogłoszenie listy osób, które zostały zakwalifikowane do II etapu egzaminu wstępnego.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

 

23 – 24.06. 2025

II ETAP POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO SKŁADA SIĘ Z 2 CZĘŚCI

CZĘŚĆ 1: ETAP WSTĘPNY, PRZESŁANIE DOKUMENTACJI ZAWIERAJĄCEJ PORTFOLIO WRAZ Z OŚWIADCZENIEM.

Warunkiem przystąpienia osoby kandydującej do rozmowy kwalifikacyjnej jest przesłanie w określonym czasie portfolio wraz z oświadczeniem w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza online znajdującego się pod podanym linkiem

Termin nadsyłania: od 23.06.2025 od godz. 13.30 do 24.06.2025 do godziny 20.00 (po godzinie 20.00 przesłanie dokumentacji będzie niemożliwe)

Wielkość wszystkich plików dołączonych do formularza nie może przekroczyć  500 MB.

Przesłane portfolio z oświadczeniem podlega weryfikacji formalnej. Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej dokumentacji dyskwalifikuje osobę kandydującą z udziału w rozmowie kwalifikacyjnej. Dokumentacja przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie, prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików drogą internetową.

Wymagania dla dokumentacji (portfolio i oświadczenie):

1. Portfolio (w formacie PDF) powinno zawierać dokumentację prac wykonanych w różnorodnych mediach i technikach: rysunek, malarstwo, kolaże, grafiki, fotografie, wiersze, obiekty 3D, dokumentacje działań performance, instalacji i rzeźb itp. Ilość prac w portfolio PDF - min. 9, maks. 30. Osoby kandydujące mają swobodę w wyborze technik, zależnie od swoich zainteresowań i możliwości.

Do portfolio w formacie PDF można dołączyć do trzech nagrań wideo, w formacie MP4, o łącznej długości do pięciu minut. Pozwala to na zaprezentowanie działań filmowych, dźwiękowych czy animacyjnych, a także wideo dokumentacji prac takich jak performance czy instalacje. Każda praca powinna być załączona jako osobny plik. (Tworząc portfolio, pamiętajcie, że nasz kierunek wspiera kreatywność. Doceniamy różnorodność waszych pasji i zainteresowań oraz bogactwo środków ekspresji.)

2. Oświadczenie – skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego oświadczenia o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w Portfolio bez naruszenia dóbr osób trzecich (plik do pobrania).

Wymagania formalne dotyczące portfolio:

1. Portfolio ( z wyjątkiem wideo) należy przygotować jako wielostronicowy plik PDF, o

rozmiarze max. 50 MB o nazwie: nazwisko_imię_PORTFOLIO np.

Kowalska_Ewa_PORTFOLIO

(instrukcja przygotowania pliku PDF do pobrania powyżej).

Prosimy o podpisanie poszczególnych prac w portfolio wg wzoru:

 nazwisko_imię _ liczba porządkowa_  tytuł pracy_ rok powstania_ wymiary oryginału w cm (w przypadku prac fotograficznych, malarskich, rysunkowych i graficznych)_ technika wykonania

(np.: Kowalski_Jan_01_Autoportret_2023_100x70_Rysunek)

2. Pliki video – max. 3 prace, których łączny rozmiar nie przekracza 450 MB, a łączny czas nie przekracza 5 min. – należy dołączyć w następującym formacie: format kodowania H. 264, wskazane rozszerzenie pliku mp4 opisane: nazwisko_ imię_ tytuł pracy_rok powstania. W przypadku prac dłuższych niż 5 min. należy wybrać fragment.

Pytania prosimy kierować na adres: intermedia.1st.2025@asp.gda.pl

UWAGA: Portfolio z dokumentami zawierające odnośniki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

Prosimy nie wysyłać formularza kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszego formularza nadesłanego przez osobę kandydującą. 

 

     24.06.2025

EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW

Kandydat/kandydatka powinna posługiwać się językiem polskim w stopniu zaawansowanym.  Cudzoziemcy, którzy nie mogą przedstawić dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zobowiązani się do przystąpienia do egzaminu.

Egzamin z języka polskiego odbędzie się  24.06.2025 od godz. 8:00 do 10:00

Egzamin przeprowadzony będzie w formie online poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

Informacje o godzinie egzaminu kandydaci/kandydatki, których będzie on dotyczył otrzymają drogą mailową.

 Przewidywany czas rozmowy wynosi ok. 10 minut.

 

 

25.06.2025

godzina 13:00

Ogłoszenie listy osób spełniających wymagania formalne, zakwalifikowanych

 do rozmowy kwalifikacyjnej i przeglądu portfolio (II Etapu/Część 2)

 godzina 13:00

Ogłoszenie harmonogramu rozmowy kwalifikacyjnej.

Miejsce: strona internetowa: www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

Przesłanie na konta osób kandydujących informacji o godzinie przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej do godziny 17:00.

Osoby zakwalifikowane do rozmowy kwalifikacyjnej są zobowiązane do sprawdzenia do godziny 18:00 czy otrzymały link do rozmowy (także w folderze SPAM).

W przypadku gdy nie otrzymały e-maila, proszone są o kontakt z intermedia.1st.2025@asp.gda.pl do godziny 18:30.

Powtórna wiadomość e-mail zostanie wysłana do godziny 19:30.

 
 

 

26-27.06.

2025

Godz.: 10:00

II ETAP / CZĘŚĆ 2:

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA POŁĄCZONA Z PREZENTACJĄ PORTFOLIO

Rozmowa kwalifikacyjna oraz ocena prac zawartych w portfolio ma charakter konkursowy i przeprowadzana jest z zastosowaniem systemu punktowego.

Rozmowy kwalifikacyjne będą odbywały się od godz. 10:00  wg ustalonego harmonogramu.

Rozmowa kwalifikacyjna będzie dotyczyć prac przedstawionych w portfolio oraz zadań zrealizowanych podczas egzaminu kierunkowego. Będzie miała na celu zapoznanie się z sylwetką osoby kandydującej, z jej predyspozycjami i doświadczeniem artystycznym oraz zainteresowaniami z zakresu intermediów, fotografii oraz szeroko pojętej kultury i sztuki. Przewidywany czas rozmowy kwalifikacyjnej wynosi ok. 10 minut.

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana będzie przez Komisję w formie zdalnej poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od osoby kandydującej dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości osoby kandydującej poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

 

30.06.2025

godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW II ETAPU  godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW EGZAMINÓW

Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny w procesie postępowania rekrutacyjnego jest uzyskanie przez osobę kandydującą wymaganego minimum punktowego z każdego etapu.

Ogłoszenie listy osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć na I rok studiów.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

 

9-15.07.

2025

 

Składanie dokumentów

Oryginalne dokumenty należy przesłać kurierem bądź pocztą na poniższy adres.

Adres: Akademia Sztuk Pięknych, Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk

z dopiskiem REKRUTACJA k. INTERMEDIA I lub II ST.

Oryginalne dokumenty można też dostarczyć w wyznaczonym terminie (z wyjątkiem soboty i niedzieli) do siedziby Wydziału w godz. 12.00 – 14.00

Adres: Akademia Sztuk Pięknych 

Chlebnicka 13/16, Gdańsk 80-830

Sekcja Organizacji Kształcenia, Wydział Grafiki, pok. 02

 

Uwaga! W przypadku dużej ilości osób kandydujących godzina ogłoszenia poszczególnych wyników może ulec zmianie. Przepraszamy za związane z tym utrudnienia.