Zapisy w IRK zostaną uruchomione 13 czerwca 2022 r.
Na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku obowiązuje Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK). Postępowanie kwalifikacyjne przebiega według stałego schematu, opisane poniżej.
1 krok – Rejestracja w IRK
- Zarejestruj się w systemie IRK;
- Sprawdź poprawność danych;
- Wgraj zdjęcie nie starsze niż 6 miesięcy, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych o wym. 35x45 mm, inne zdjęcia nie będą akceptowane;
- Aktywuj konto (link aktywacyjny wysłany zostanie na e-mail podany podczas rejestracji).
2 krok – Zapis do Szkoły Doktorskiej i opłata rekrutacyjna
- Zaloguj się do IRK;
- Zapisz się w odpowiednim terminie;
- W zakładce Opłata na Twoim koncie w IRK odczytaj kwotę do zapłaty i numer swojego konta rekrutacyjnego;
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej.
Zapis do Szkoły Doktorskiej oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia rejestracji do Szkoły Doktorskiej. W przypadku dokonania opłaty w ostatnim dniu zapisów prosimy o przyniesienie na postępowanie kwalifikacyjne wydrukowanego dowodu wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
Zapis do Szkoły Doktorskiej oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia rejestracji do Szkoły Doktorskiej. W przypadku dokonania opłaty w ostatnim dniu zapisów prosimy o przyniesienie na postępowanie kwalifikacyjne wydrukowanego dowodu wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
3 krok – Wymagane dokumenty
- Kandydatki/kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej w terminie i miejscu wskazanym przez Komisję Rekrutacyjną Szkoły Doktorskiej składają następujące dokumenty:
- formularz rejestracyjny z zaznaczeniem obszaru badań: sztuki piękne lub sztuki projektowe; (imię i nazwisko, datę urodzenia, numer pesel lub numer paszportu, obywatelstwo, dane kontaktowe /adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu/;
- odpis dyplomu ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z apostille, przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego;
- życiorys artystyczny lub CV;
- dokumenty potwierdzające znajomość języków obcych oraz oświadczenie
o znajomości języka angielskiego na poziomie minimum B2; - list motywacyjny;
- autorska dokumentacja artystyczna lub projektowa – portfolio w formacie PDF;
- zapis elektroniczny prezentacji planowanego Indywidualnego Planu Badawczego wraz z wybranymi pracami z dorobku artystycznego lub projektowego powiązanymi z projektem badawczym. Objętość materiału dostosowana do czasu przeznaczonego na jego prezentację;
- zestawienie udokumentowanej aktywności artystycznej lub projektowej zawierające wykaz osiągnięć artystycznych lub projektowych ze szczególnym uwzględnieniem otrzymanych nagród, stypendiów twórczych, udziału w wystawach zbiorowych, konkursach, plenerach, sympozjach, ruchach artystycznych, zrealizowanych projektów, wystaw indywidualnych lub działań artystycznych oraz odbytych staży, z okresu minimum ostatnich 3 lat;
- zgodę promotorki/promotora na podjęcie się promotorstwa nad kandydatką/kandydatem – pobierz (33 KB) pdf
- projekt Indywidualnego Planu Badawczego zaakceptowany przez promotorkę/promotora;
- oświadczenie w sprawie wskazania nadanych tytułów naukowych, pobieranego stypendium oraz zatrudnienia – pobierz (57 KB) pdf
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania kwalifikacyjnego – pobierz (26 KB) docx
4 krok – Postępowanie kwalifikacyjne
Na postępowanie kwalifikacyjne do Szkoły Doktorskiej składa się:
ETAP I: merytoryczna ocena złożonych przez kandydatkę/kandydata dokumentów będąca podstawą do dopuszczenia do drugiego etapu.
Pierwszy etap rekrutacji odbywa się bez udziału kandydatki/kandydata.
a) merytoryczna ocena projektu badawczego 0-5 punktów,
b) ocena spójności prezentacji planowanego projektu badawczego i dorobku artystycznego lub projektowego 0–5 punktów,
c) dotychczasowe osiągnięcia artystyczne/projektowe z minimum 3 ostatnich lat 0-5 punktów
Warunkiem zakwalifikowania się do ETAPU II jest uzyskanie co najmniej
12 punktów z tym zastrzeżeniem, że z każdego elementu oceny należy uzyskać co najmniej 3 punkty.
ETAP II: rozmowa kwalifikacyjna dotycząca planowanego projektu badawczego pracy doktorskiej, planów artystyczno-projektowo-badawczych oraz informacji o osiągnięciach artystycznych lub projektowych kandydata w powiązaniu z proponowanym projektem badawczym w tym :
- 15 minutowa prezentacja planowanego Indywidualnego Planu Badawczego oraz dorobku artystycznego powiązanego z projektem badawczym,
- 15 minutowa rozmowa z kandydatką/kandydatem w tym pytania dotyczące planowanego projektu badawczego.
Punktacja z 30 minutowej rozmowy kwalifikacyjnej:
a) merytoryczna ocena projektu badawczego na podstawie rozmowy z kandydatką/kandydatem, 0 – 32 punktów
b) ocena spójności prezentacji planowanego projektu badawczego i dorobku artystycznego lub projektowego wynikające z prezentacji 0 – 32 punktów,
c) osiągnięcia artystyczne/projektowe z ostatnich 3 lat, 0 – 26 punktów,
d) ocena wiedzy z zakresu teorii i praktyki artystycznej przedmiotowej dyscypliny związanej z przedłożonym projektem badawczym 0 – 20 punktów.
Maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać w trakcie całego postępowania kwalifikacyjnego wynosi 125 punktów. Wynik pozytywny to minimum 75 punktów.
5 krok – Ogłaszanie listy rankingowej postępowania kwalifikacyjnego
Zgodnie z terminarzem, lista rankingowa postępowania kwalifikacyjnego zostanie ogłoszona na stronie asp.gda.pl;
6 krok – Uzupełnienie danych w IRK i doniesienie brakujących dokumentów
- Kandydatka/kandydat zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów zostaje wpisany na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej po dostarczeniu przez niego, nie później niż w terminie do dnia 21 lipca 2022 r. następujących dokumentów:
- oryginału dokumentu uprawniającego do podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej określonego w § 8 ust. 1 pkt 1 lub jego urzędowego odpisu;
- oświadczenia, że będzie doktorantem tylko w Szkole Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, do której został przyjęty – pobierz (179 KB) pdf
Dokumenty można wysłać pocztą na adres podany poniżej lub przekazać zaufanej osobie. Nie wymagamy upoważnień.
- Niezwłocznie po zakwalifikowaniu do przyjęcia do szkoły doktorskiej kandydat jest zobowiązany dostarczyć do Działu Kształcenia zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej. Niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkować niedopuszczeniem do udziału w zajęciach dydaktycznych w szkole doktorskiej.
- Jeżeli jesteś na liście osób, które dostały się do Szkoły Doktorskiej:
1) zaloguj się ponownie na konto w IRK;
2) uzupełnij pozostałe dokumenty i wydrukuj je.
3) wnieś na indywidualny numer konta wygenerowany w systemie IRK (zakładka „Opłata”) opłatę za wydanie legitymacji doktoranckiej w wysokości 22,00 zł (jeżeli została zaznaczona opcja „TAK”);
7 krok – Ogłoszenie listy przyjętych do Szkoły Doktorskiej
Po zweryfikowaniu złożonych dokumentów zostanie ogłoszona lista osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku: na stronie www.asp.gda.pl /Szkoła Doktorska/Rekrutacja.
8 krok -Decyzja
- Zgodnie z art. 200 ust.4 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2021 r. poz.478 ze zm.) przyjęcie do szkoły doktorskiej następuje w drodze wpisu na listę doktorantów.
- 200 ust.5 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2021 r. poz.478 ze zm.)Odmowa przyjęcia do szkoły doktorskiej następuje w drodze decyzji administracyjnej.
- Jeżeli dopełniłeś wszystkich formalności i jesteś na liście osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej oczekuj na przesłane pocztą skierowanie na obowiązkowe badanie lekarskie.
Adres wysyłki dokumentów:
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk
Z dopiskiem: Szkoła Doktorska/Rekrutacja