Zapisy w IRK zostaną uruchomione 29.04.2024 r. (poniedziałek) godz. 8:00. Zamknięcie systemu 20.05.2024 r. (poniedziałek) godz. 14:00.
Na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku obowiązuje Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK). Postępowanie rekrutacyjne przebiega według stałego schematu, opisanego poniżej.
1 krok – Rejestracja w IRK
- Zarejestruj się w systemie IRK;
- Sprawdź poprawność danych;
- Wgraj zdjęcie nie starsze niż 6 miesięcy, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych o wym. 35x45 mm, inne zdjęcia nie będą akceptowane;
- Aktywuj konto (link aktywacyjny wysłany zostanie na e-mail podany podczas rejestracji).
2 krok – Zapis do Szkoły Doktorskiej i opłata rekrutacyjna
- Zaloguj się do IRK;
- Zapisz się w odpowiednim terminie;
- W zakładce Opłata na Twoim koncie w IRK odczytaj kwotę do zapłaty i numer swojego konta rekrutacyjnego;
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej.
Zapis do Szkoły Doktorskiej oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia rejestracji do Szkoły Doktorskiej. W przypadku dokonania opłaty w ostatnim dniu zapisów prosimy o przyniesienie na postępowanie rekrutacyjne wydrukowanego dowodu wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
3 krok – Wymagane dokumenty
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej w terminie wskazanym przez Komisję Rekrutacyjną Szkoły Doktorskiej składają W WERSJI ELEKTRONICZNEJ następujące dokumenty:
- formularz rejestracyjny z zaznaczeniem obszaru badań: sztuki piękne lub sztuki projektowe; (imię i nazwisko, datę urodzenia, numer pesel lub numer paszportu, obywatelstwo, dane kontaktowe :adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu);
- odpis dyplomu ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z apostille, przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego;
- życiorys artystyczny lub CV;
- dokumenty potwierdzające znajomość języków obcych oraz oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie minimum B2;
- list motywacyjny;
- autorska dokumentacja artystyczna lub projektowa – portfolio w formacie PDF;
- zapis elektroniczny prezentacji planowanego Indywidualnego Planu Badawczego wraz z wybranymi pracami z dorobku artystycznego lub projektowego powiązanymi z projektem badawczym. Objętość materiału dostosowana do czasu przeznaczonego na jego prezentację;
- zestawienie udokumentowanej aktywności artystycznej lub projektowej zawierające wykaz osiągnięć artystycznych lub projektowych ze szczególnym uwzględnieniem otrzymanych nagród, stypendiów twórczych, udziału w wystawach zbiorowych, konkursach, plenerach, sympozjach, ruchach artystycznych, zrealizowanych projektów, wystaw indywidualnych lub działań artystycznych oraz odbytych staży, z okresu minimum ostatnich 3 lat;
- zgodę promotorki/promotora na podjęcie się promotorstwa nad kandydatką/kandydatem – pobierz (36 KB) doc
- projekt Indywidualnego Planu Badawczego ZAAKCEPTOWANY PRZEZ PROMOTORKĘ/PROMOTORA;
- oświadczenie w sprawie wskazania nadanych tytułów naukowych, pobieranego stypendium oraz zatrudnienia – pobierz (54 KB) doc
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego – pobierz (45 KB) docx
4 krok – Postępowanie rekrutacyjne
Na postępowanie rekrutacyjne do Szkoły Doktorskiej składa się:
ETAP I: merytoryczna ocena dokumentów złożonych przez kandydatkę/kandydata będąca podstawą do dopuszczenia do drugiego etapu.
- a) merytoryczna ocena projektu badawczego 0-5 punktów,
- b) ocena spójności prezentacji planowanego projektu badawczego i dorobku artystycznego lub projektowego 0–5 punktów,
- c) dotychczasowe osiągnięcia artystyczne/projektowe z minimum 3 ostatnich lat 0-5 punktów.
Warunkiem zakwalifikowania się do ETAPU II jest uzyskanie co najmniej
12 punktów z tym zastrzeżeniem, że z każdego elementu oceny należy uzyskać co najmniej 3 punkty.
UWAGA : ETAP PIERWSZY REKRUTACJI ODBYWA SIĘ BEZ UDZIAŁU KANDYDATÓW.
ETAP II: rozmowa kwalifikacyjna dotycząca planowanego projektu badawczego pracy doktorskiej, planów artystyczno-projektowo-badawczych oraz informacji o osiągnięciach artystycznych lub projektowych kandydata w powiązaniu z proponowanym projektem badawczym w tym:
- 15 minutowa prezentacja planowanego Indywidualnego Planu Badawczego oraz dorobku artystycznego powiązanego z projektem badawczym,
- 15 minutowa rozmowa z kandydatką/kandydatem w tym pytania dotyczące planowanego projektu badawczego.
Punktacja z 30 minutowej rozmowy kwalifikacyjnej:
a) merytoryczna ocena projektu badawczego na podstawie rozmowy z kandydatką/kandydatem, 0 – 32 punktów
b) ocena spójności prezentacji planowanego projektu badawczego i dorobku artystycznego lub projektowego wynikające z prezentacji 0 – 32 punktów,
c) osiągnięcia artystyczne/projektowe z ostatnich 3 lat, 0 – 26 punktów,
d) ocena wiedzy z zakresu teorii i praktyki artystycznej przedmiotowej dyscypliny związanej z przedłożonym projektem badawczym 0 – 20 punktów.
Maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać w trakcie całego postępowania rekrutacyjnego wynosi 125 punktów. Wynik pozytywny to minimum 75 punktów.
5 krok – Ogłoszenie listy rankingowej postępowania rekrutacyjnego
Zgodnie z terminarzem, lista rankingowa postępowania rekrutacyjnego zostanie ogłoszona na stronie internetowej asp.gda.pl;
6 krok – Uzupełnienie danych w IRK i złożenie wymaganych dokumentów
- Jeżeli jesteś na liście rankingowej osób, które znalazły się na najwyższej pozycji i mieszczą się w limicie miejsc do Szkoły Doktorskiej:
1) zaloguj się ponownie na konto w IRK;
2) uzupełnij pozostałe dokumenty i wydrukuj je.
3) wnieś na indywidualny numer konta wygenerowany w systemie IRK (zakładka „Opłata”) opłatę za wydanie legitymacji doktoranckiej w wysokości 22 zł (jeżeli została zaznaczona opcja „TAK”);
Kandydatka/kandydat zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów zostaje wpisany na listę doktorantek/doktorantów Szkoły Doktorskiej po dostarczeniu przez niego, do dnia 18.06.2024 r. następujących dokumentów W WERSJI PAPIEROWEJ;
UWAGA decyduje data wpływu dokumentów na Uczelnie:
- formularz rejestracyjny z zaznaczeniem obszaru badań: sztuki piękne lub sztuki projektowe; (imię i nazwisko, datę urodzenia, numer pesel lub numer paszportu, obywatelstwo, dane kontaktowe /adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu/;
- odpis dyplomu ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z apostille, przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego;
- życiorys artystyczny lub CV;
- dokumenty potwierdzające znajomość języków obcych oraz oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie minimum B2;
- list motywacyjny;
- autorska dokumentacja artystyczna lub projektowa – portfolio w formacie pdf;
- zapis elektroniczny prezentacji planowanego Indywidualnego Planu Badawczego wraz z wybranymi pracami z dorobku artystycznego lub projektowego powiązanymi z projektem badawczym. Objętość materiału dostosowana do czasu przeznaczonego na jego prezentację;
- zestawienie udokumentowanej aktywności artystycznej lub projektowej zawierające wykaz osiągnięć artystycznych lub projektowych ze szczególnym uwzględnieniem otrzymanych nagród, stypendiów twórczych, udziału w wystawach zbiorowych, konkursach, plenerach, sympozjach, ruchach artystycznych, zrealizowanych projektów, wystaw indywidualnych lub działań artystycznych oraz odbytych staży, z okresu minimum ostatnich 3 lat;
- zgodę promotorki/promotora na podjęcie się promotorstwa nad kandydatką/kandydatem – pobierz (36 KB) doc
- projekt Indywidualnego Planu Badawczego ZAAKCEPTOWANY PRZEZ PROMOTORKĘ/PROMOTORA;
- oświadczenie w sprawie wskazania nadanych tytułów naukowych, pobieranego stypendium – pobierz (54 KB) doc
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego – pobierz (178 KB) doc
Oświadczenie, o wyborze Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku – pobierz (179 KB) pdf
Dokumenty można przesłać pocztą na adres podany poniżej lub przekazać zaufanej osobie. Nie wymagamy upoważnień. Decyduje data wpływu dokumentów na Uczelnie.
Niezwłocznie po zakwalifikowaniu do przyjęcia do szkoły doktorskiej kandydat/ka jest zobowiązany/a dostarczyć do Działu Kształcenia zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej. Niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkować niedopuszczeniem do udziału w zajęciach dydaktycznych w szkole doktorskiej.
7 krok – Ogłoszenie listy przyjętych do Szkoły Doktorskiej
Po zweryfikowaniu złożonych dokumentów zostanie ogłoszona lista osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku: na stronie www.asp.gda.pl /Szkoła Doktorska/Rekrutacja.
8 krok – Decyzja
- Zgodnie z art. 200 ust.4 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz.U. 2023 r. poz.742 ze zm.) przyjęcie do szkoły doktorskiej następuje w drodze wpisu na listę doktorantów. - 200 ust.5 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2023 r. poz.742 ze zm.)Odmowa przyjęcia do szkoły doktorskiej następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Adres wysyłki dokumentów:
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk
Z dopiskiem: Szkoła Doktorska/Rekrutacja