Zapisy w IRK zostaną uruchomione 2 maja 2023 r.(wtorek) godz. 8:00. Zamknięcie systemu 19 maja 2023 r. (piątek) godz. 15:00.
Na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku obowiązuje Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK). Postępowanie rekrutacyjne przebiega według stałego schematu, opisanego poniżej.
1 krok – Rejestracja w IRK
- Zarejestruj się w systemie IRK;
- Sprawdź poprawność danych;
- Wgraj zdjęcie nie starsze niż 6 miesięcy, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych o wym. 35x45 mm, inne zdjęcia nie będą akceptowane;
- Aktywuj konto (link aktywacyjny wysłany zostanie na e-mail podany podczas rejestracji).
2 krok – Zapis do Szkoły Doktorskiej i opłata rekrutacyjna
- Zaloguj się do IRK;
- Zapisz się w odpowiednim terminie;
- W zakładce Opłata na Twoim koncie w IRK odczytaj kwotę do zapłaty i numer swojego konta rekrutacyjnego;
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej.
Zapis do Szkoły Doktorskiej oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia rejestracji do Szkoły Doktorskiej. W przypadku dokonania opłaty w ostatnim dniu zapisów prosimy o przyniesienie na postępowanie rekrutacyjne wydrukowanego dowodu wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
3 krok – Wymagane dokumenty
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej w terminie wskazanym przez Komisję Rekrutacyjną Szkoły Doktorskiej składają W WERSJI ELEKTRONICZNEJ następujące dokumenty:
1_formularz rejestracyjny z zaznaczeniem obszaru badań: sztuki piękne lub sztuki projektowe; (imię i nazwisko, datę urodzenia, numer pesel lub numer paszportu, obywatelstwo, dane kontaktowe :adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu);
2_odpis dyplomu ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z apostille, przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego;
3_życiorys artystyczny lub CV;
4_dokumenty potwierdzające znajomość języków obcych oraz oświadczenie
o znajomości języka angielskiego na poziomie minimum B2;
5_list motywacyjny;
6_autorska dokumentacja artystyczna lub projektowa – portfolio w formacie
PDF;
7_zapis elektroniczny prezentacji planowanego Indywidualnego Planu
Badawczego wraz z wybranymi pracami z dorobku artystycznego lub
projektowego powiązanymi z projektem badawczym. Objętość materiału
dostosowana do czasu przeznaczonego na jego prezentację;
8_zestawienie udokumentowanej aktywności artystycznej lub projektowej
zawierające wykaz osiągnięć artystycznych lub projektowych ze szczególnym
uwzględnieniem otrzymanych nagród, stypendiów twórczych, udziału
w wystawach zbiorowych, konkursach, plenerach, sympozjach, ruchach
artystycznych, zrealizowanych projektów, wystaw indywidualnych lub działań
artystycznych oraz odbytych staży, z okresu minimum ostatnich 3 lat;
9_zgodę promotorki/promotora na podjęcie się promotorstwa nad kandydatką/
kandydatem – pobierz (33 KB) pdf
10_projekt Indywidualnego Planu Badawczego ZAAKCEPTOWANY PRZEZ
PROMOTORKĘ/ PROMOTORA;
11_oświadczenie w sprawie wskazania nadanych tytułów naukowych,
pobieranego stypendium oraz zatrudnienia – pobierz (57 KB) pdf
12_zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego – pobierz (26 KB) docx
4 krok – Postępowanie rekrutacyjne
Na postępowanie rekrutacyjne do Szkoły Doktorskiej składa się:
ETAP I: merytoryczna ocena dokumentów złożonych przez kandydatkę/kandydata będąca podstawą do dopuszczenia do drugiego etapu.
- a) merytoryczna ocena projektu badawczego 0-5 punktów,
- b) ocena spójności prezentacji planowanego projektu badawczego i dorobku artystycznego lub projektowego 0–5 punktów,
- c) dotychczasowe osiągnięcia artystyczne/projektowe z minimum 3 ostatnich lat 0-5 punktów.
Warunkiem zakwalifikowania się do ETAPU II jest uzyskanie co najmniej
12 punktów z tym zastrzeżeniem, że z każdego elementu oceny należy uzyskać co najmniej 3 punkty.
UWAGA : ETAP PIERWSZY REKRUTACJI ODBYWA SIĘ BEZ UDZIAŁU KANDYDATÓW.
ETAP II: rozmowa kwalifikacyjna dotycząca planowanego projektu badawczego pracy doktorskiej, planów artystyczno-projektowo-badawczych oraz informacji o osiągnięciach artystycznych lub projektowych kandydata w powiązaniu z proponowanym projektem badawczym w tym :
-15 minutowa prezentacja planowanego Indywidualnego Planu Badawczego oraz dorobku artystycznego powiązanego z projektem badawczym,
-15 minutowa rozmowa z kandydatką/kandydatem w tym pytania dotyczące planowanego projektu badawczego.
Punktacja z 30 minutowej rozmowy kwalifikacyjnej:
- a) merytoryczna ocena projektu badawczego na podstawie rozmowy z kandydatką/kandydatem, 0 – 32 punktów
- b) ocena spójności prezentacji planowanego projektu badawczego i dorobku artystycznego lub projektowego wynikające z prezentacji 0 – 32 punktów,
- c) osiągnięcia artystyczne/projektowe z ostatnich 3 lat, 0 – 26 punktów,
- d) ocena wiedzy z zakresu teorii i praktyki artystycznej przedmiotowej dyscypliny związanej z przedłożonym projektem badawczym 0 – 20 punktów.
Maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać w trakcie całego postępowania rekrutacyjnego wynosi 125 punktów. Wynik pozytywny to minimum 75 punktów.
5 krok – Ogłoszenie listy rankingowej postępowania rekrutacyjnego
Zgodnie z terminarzem, lista rankingowa postępowania rekrutacyjnego zostanie ogłoszona na stronie internetowej asp.gda.pl;
6 krok – Uzupełnienie danych w IRK i złożenie wymaganych dokumentów
- Jeżeli jesteś na liście rankingowej osób, które znalazły się na najwyższej pozycji i mieszczą się w limicie miejsc do Szkoły Doktorskiej:
1)zaloguj się ponownie na konto w IRK;
2)uzupełnij pozostałe dokumenty i wydrukuj je.
3)wnieś na indywidualny numer konta wygenerowany w systemie IRK
(zakładka „Opłata”) opłatę za wydanie legitymacji doktoranckiej
w wysokości (….) zł (jeżeli została zaznaczona opcja „TAK”);
- Kandydatka/kandydat zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów zostaje wpisany na listę doktorantek/doktorantów Szkoły Doktorskiej po dostarczeniu przez niego, do dnia 21 czerwca 2023 r. następujących dokumentów
W WERSJI PAPIEROWEJ;
UWAGA decyduje data wpływu dokumentów na Uczelnie:
1_formularz rejestracyjny z zaznaczeniem obszaru badań: sztuki piękne lub sztuki projektowe; (imię i nazwisko, datę urodzenia, numer pesel lub numer paszportu, obywatelstwo, dane kontaktowe /adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu/;
2_odpis dyplomu ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów
magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów
wyższych za granicą, uznany zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny
z polskim dyplomem ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów
magisterskich wraz z apostille, przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego;
3_życiorys artystyczny lub CV;
4_dokumenty potwierdzające znajomość języków obcych oraz oświadczenie
o znajomości języka angielskiego na poziomie minimum B2;
5_list motywacyjny;
6_autorska dokumentacja artystyczna lub projektowa – portfolio w formacie
pdf;
7_zapis elektroniczny prezentacji planowanego Indywidualnego Planu
Badawczego wraz z wybranymi pracami z dorobku artystycznego lub
projektowego powiązanymi z projektem badawczym. Objętość materiału
dostosowana do czasu przeznaczonego na jego prezentację;
8_zestawienie udokumentowanej aktywności artystycznej lub projektowej
zawierające wykaz osiągnięć artystycznych lub projektowych ze szczególnym
uwzględnieniem otrzymanych nagród, stypendiów twórczych, udziału
w wystawach zbiorowych, konkursach, plenerach, sympozjach, ruchach
artystycznych, zrealizowanych projektów, wystaw indywidualnych lub działań
artystycznych oraz odbytych staży, z okresu minimum ostatnich 3 lat;
9_zgodę promotorki/promotora na podjęcie się promotorstwa nad kandydatką/
kandydatem – pobierz (33 KB) pdf
10_projekt Indywidualnego Planu Badawczego ZAAKCEPTOWANY PRZEZ
PROMOTORKĘ/PROMOTORA;
11_oświadczenie w sprawie wskazania nadanych tytułów naukowych,
pobieranego stypendium oraz zatrudnienia – pobierz (57 KB) pdf
12_zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania
rekrutacyjnego – pobierz (26 KB) docx
Oświadczenie, o wyborze Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku,– pobierz (179 KB) pdf
Dokumenty można przesłać pocztą na adres podany poniżej lub przekazać zaufanej osobie. Nie wymagamy upoważnień. Decyduje data wpływu dokumentów na Uczelnie.
- Niezwłocznie po zakwalifikowaniu do przyjęcia do szkoły doktorskiej kandydat/ka jest zobowiązany/a dostarczyć do Działu Kształcenia zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej. Niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkować niedopuszczeniem do udziału w zajęciach dydaktycznych w szkole doktorskiej.
7 krok – Ogłoszenie listy przyjętych do Szkoły Doktorskiej
Po zweryfikowaniu złożonych dokumentów zostanie ogłoszona lista osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku: na stronie www.asp.gda.pl /Szkoła Doktorska/Rekrutacja.
8 krok – Decyzja
- Zgodnie z art. 200 ust.4 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz.U. 2022 r. poz.574 ze zm.) przyjęcie do szkoły doktorskiej następuje w drodze wpisu na listę doktorantów. - 200 ust.5 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2022 r. poz.574 ze zm.)Odmowa przyjęcia do szkoły doktorskiej następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Adres wysyłki dokumentów:
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk
Z dopiskiem: Szkoła Doktorska/Rekrutacja