Rekrutacja 2025

Harmonogram i wymagania

Architektura Przestrzeni Kulturowych II stopnia, studia stacjonarne 

Nazwa kierunku i stopień – Architektura Przestrzeni Kulturowych II stopnia,

studia stacjonarne

 

Informacje wstępne

Postępowanie rekrutacyjne na stacjonarne studia II stopnia na kierunku Architektura Przestrzeni Kulturowych zostanie przeprowadzone w trybie online.

Oficjalnym narzędziem do przeprowadzenia rekrutacji online w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku jest platforma Google Workspace.

Kandydat zobowiązany jest podczas rekrutacji online (wysyłka teczki, zadań, dokumentów, rozmowa kwalifikacyjna itp.) do korzystania z konta gmail, które zapewnia poprawne funkcjonowanie wykorzystywanych narzędzi.

26.05.2025

Termin rozpoczęcia rejestracji w IRK

20.06.2025 Godzina 15:00

Termin zakończenia rejestracji w IRK

20.06.2025

Ostateczny termin dokonania opłaty rekrutacyjnej

Uwaga: przelewy są księgowane w systemie IRK raz dziennie, dlatego aktualizacja stanu opłaty w panelu Kandydata może pojawić się do 2 dni roboczych po dacie zlecenia przelewu.

 

Instrukcje i pliki do pobrania:

1. Instrukcja przygotowania wielostronicowego pliku PDF – pobierz (421 KB) PDF

2. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w teczce/portfolio – pobierz (13 KB) Word

22-23.06.2025

ETAP WSTĘPNY – PRZESŁANIE I WERYFIKACJA FORMALNA TECZKI

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przesłanie przez kandydata /kandydatkę kompletnej Teczki oraz listu motywacyjnego w formie elektronicznej na podany adres: apk.2st.2025@asp.gda.pl

Termin nadsyłania Teczki: od 20.06.2024 od godziny 8.00 do 21.06.2024 do godziny 20.00

Teczkę należy wysłać w jednej wiadomości e-mail jako jeden załącznik opisany imieniem i nazwiskiem.

Wielkość załącznika z Teczką nie może przekroczyć 25 MB.

Teczka podlega weryfikacji formalnej. Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej Teczki dyskwalifikuje kandydata z udziału w egzaminach wstępnych. Teczka przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie, prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików drogą internetową.

Teczka powinna zawierać:

1. Portfolio -  powinno mieć zwartą formę oraz powinno prezentować autorskie osiągnięcia artystyczne i projektowe kandydata/kandydatki, potwierdzające warsztatowe umiejętności plastyczne i projektowe oraz zainteresowania kandydata/kandydatki zagadnieniami związanymi z szeroko rozumianą sztuką, w tym architekturą, krajobrazem lub miastem, na przykład: prace rysunkowe, graficzne, fotografie (obrazy obiektów, miejsc, ludzi itp.), prace malarskie, rzeźbiarskie, koncepcje projektowe, dokumentację ilustracyjną pracy licencjackiej projektowej lub/i artystycznej.

Dodatkowym atutem będzie załączenie do portfolio koncepcji projektowych dotyczących przestrzeni kulturowych, w tym przestrzeni miejskich.

W przypadku prac powstałych w ramach cyklu dydaktycznego (np. w ramach studiów I stopnia) wymagane jest opisanie ilustracji, w tym podanie imienia i nazwiska prowadzącego projekt, informacji o roku studiów, na którym praca powstała oraz krótkiego objaśnienia idei, celu lub szczególnych cech pracy.

Wszystkie dokumenty składające się na portfolio powinny być przygotowane w wersji cyfrowej w postaci wielostronicowego pliku PDF (instrukcja przygotowania pliku PDF do pobrania wyżej).

2. List motywacyjny – powinien być autorskim tekstem, wyjaśniać powody kandydata/kandydatki do podjęcia studiów magisterskich na kierunku Architektura Przestrzeni Kulturowych.

Tekst powinien być przygotowany w języku polskim oraz nie powinien być krótszy niż 4000 i dłuższy niż 6000 znaków typograficznych (ze spacjami).

3. Oświadczenie skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego oświadczenia o samodzielnym przygotowaniu listu motywacyjnego oraz wykonaniu prac zawartych w portfolio bez naruszenia dóbr osób trzecich (plik do pobrania).

4. Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej

UWAGA: Dokumentacja zawierająca odnośniki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

Prosimy nie wysyłać wiadomości kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszej wiadomości nadesłanej przez kandydata/kandydatkę. 

24.06.2025

Godzina 8:00

EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW

Kandydat/kandydatka powinna posługiwać się językiem polskim w stopniu zaawansowanym.  Cudzoziemcy, którzy nie mogą przedstawić dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zobowiązani są do przystąpienia do egzaminu.

Egzamin z języka polskiego odbędzie się 24.06.2025 od godz. 8:00 do 10:00

Egzamin przeprowadzony będzie w formie zdalnej poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

Informacje o godzinie egzaminu kandydaci/kandydatki, których będzie on dotyczył otrzymają drogą mailową. Przewidywany czas rozmowy wynosi ok. 10 minut

 

24.06.2025  Godzina 13:00

Ogłoszenie listy osób spełniających wymagania formalne, zakwalifikowanych do I Etapu egzaminu:

godzina 13:00

Ogłoszenie harmonogramu rozmowy kwalifikacyjnej.

Miejsce strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

Przesłanie na konta e-mail kandydatów/kandydatek podanych podczas rejestracji informacji o godzinie przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej, do godziny 15:00.

Osoby zakwalifikowane do rozmowy kwalifikacyjnej są zobowiązane do sprawdzenia do godziny 16:00 czy otrzymały link do rozmowy (także w folderze SPAM). W przypadku gdy nie otrzymały e-maila, proszone są o kontakt poprzez wiadomość e-mail na adres apk.2st.2025@asp.gda.pl do godziny 16:30. Powtórna wiadomość e-mail zostanie wysłana do godziny 17:30.

      26-27.06.2025

 

I ETAP – ROZMOWA KWALIFIKACYJNA, PRZEGLĄD I OCENA PORTFOLIO I LISTU MOTYWACYJNEGO

Rozmowy kwalifikacyjne będą odbywały się od godz. 10:00 wg ustalonego harmonogramu.

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona zostanie na bazie portfolio oraz treści listu motywacyjnego. Celem rozmowy jest sprawdzenie predyspozycji kandydata/kandydatki do podjęcia studiów artystycznych II stopnia w dziedzinie sztuki w zakresie sztuk projektowych związanych z kształtowaniem przestrzeni kulturowych, w tym przestrzeni miejskich. Ocenie podlegają wszystkie elementy egzaminu: rozmowa kwalifikacyjna, portfolio, list motywacyjny. Przewidywany czas rozmowy kwalifikacyjnej wynosi ok. 20 minut.

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona będzie przez Komisję w formie online poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

30.06.2025

Godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW I ETAPU: godzina 13:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW EGZAMINÓW

Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny w procesie postępowania rekrutacyjnego online jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego z każdego elementu egzaminu.

Ogłoszenie listy osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć na I rok studiów.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

09-15.07.2025

Składanie dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć w wyznaczonym terminie (z wyjątkiem soboty i niedzieli) do siedziby Uczelni w godz. 12.00 – 14.00.

Oryginalne dokumenty można też przesłać kurierem bądź pocztą na poniższy adres:

Akademia Sztuk Pięknych, ul. Targ Węglowy 6, Gdańsk 80-836

Dział Kształcenia, Biuro Rekrutacji, pok. 109

 Uwaga! W przypadku dużej liczby kandydatów godzina ogłoszenia poszczególnych wyników może ulec zmianie. Przepraszamy za związane z tym utrudnienia.