Rekrutacja 2025

Dodatkowy nabór – harmonogram i wymagania

Nazwa kierunku i stopień – Architektura Wnętrz II stopnia, studia stacjonarne

Informacje wstępne

Postępowanie rekrutacyjne na stacjonarne studia II stopnia na kierunku Architektura Wnętrz zostanie przeprowadzone w trybie online.

Oficjalnym narzędziem do przeprowadzenia rekrutacji online w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku jest platforma Google Workspace.

Kandydat zobowiązany jest podczas rekrutacji online (wysyłka dokumentacji, zadań egzaminacyjnych, rozmowa kwalifikacyjna tp.) do korzystania z konta gmail, które zapewnia poprawne funkcjonowanie wykorzystywanych narzędzi.

21.07.2025

Termin rozpoczęcia rejestracji w IRK

04.09.2025

Godzina 15:00

Termin zakończenie rejestracji w IRK

04.09.2025

Ostateczny termin dokonania opłaty rekrutacyjnej


Uwaga: przelewy są księgowane w systemie IRK raz dziennie, dlatego aktualizacja stanu opłaty w panelu Kandydata może pojawić się do 2 dni roboczych po dacie zlecenia przelewu.

 

Instrukcje i pliki do pobrania:

1. Instrukcja przygotowania wielostronicowego pliku PDF (421 KB) pobierz plik PDF
2. Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w teczce/portfolio – pobierz plik Word (13 KB)

 

POTWIERDZENIE ZNAJOMOŚCI JĘZYKA POLSKIEGO  -  CUDZOZIEMCY

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 lipca 2025 r. w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie na studiach, zmianie ulegają zasady weryfikacji znajomości języka polskiego.

Zgodnie z nowymi przepisami uczelnia nie ma już możliwości przeprowadzania egzaminów potwierdzających znajomość języka polskiego na poziomie B2.

Cudzoziemiec:

  • niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, EFTA, Konfederacji Szwajcarskiej lub Zjednoczonego Królestwa ,,
  • obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej, EFTA, Konfederacji Szwajcarskiej lub Zjednoczonego Królestwa, który nie dysponuje dokumentem uprawniającym do studiów na terenie RP zgodnie z art. 326 ust. 1 ustawy  Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce lub  dyplomem, który został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w  327 ust. 1 ustawy  Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego,
  • może zostać przyjęty na studia w Rzeczypospolitej Polskiej wyłącznie pod warunkiem przedstawienia w procesie rekrutacyjnym dokumentu potwierdzającego znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, na poziomie co najmniej B2.
  1. Dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego

Za dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2 uznaje się:

  1. Certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego.
  2. Certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez:
    a) European Consortium for the Certificate of Attainment in Modern Languages (ECL),
        b) telc GmbH, WBT Weiterbildungs-Testsysteme GmbH (TELC).
  3. Zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia nauki na studiach, o którym mowa w art. 60 ust. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, trwającego nie krócej niż 9 miesięcy.

2. Inne dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego na poziomie B2 lub wyższym

  1. Dyplom ukończenia studiów z wykładowym językiem polskim wydany przez uczelnię działającą w systemie szkolnictwa wyższego i nauki Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia w zakresie języka polskiego lub lingwistyki stosowanej, wydany przez uczelnię zagraniczną, wraz z suplementem do dyplomu lub zaświadczeniem potwierdzającym, że liczba godzin zajęć z języka polskiego wynosiła co najmniej 500.
  3. Świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydane przez Ministra Sprawiedliwości lub zaświadczenie potwierdzające wpis na listę tłumaczy przysięgłych.

Ważna informacja dla kandydatów – cudzoziemców

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 lipca 2025 r. zmieniły się zasady potwierdzania znajomości języka polskiego.
Uczelnie nie przeprowadzają już egzaminów z języka polskiego na poziomie B2.

Kto musi przedstawić dokument znajomości języka?

Każdy cudzoziemiec spoza UE, EFTA, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii musi w procesie rekrutacyjnym przedstawić dokument potwierdzający znajomość języka, w którym prowadzone są studia, na poziomie co najmniej B2.

Akceptowane dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego:

  1. Certyfikat wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego.
  2. Certyfikat wydany przez:
    • ECL (European Consortium for the Certificate of Attainment in Modern Languages),
    • TELC (telc GmbH, WBT Weiterbildungs-Testsysteme GmbH).
  3. Zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego (min. 9 miesięcy) do podjęcia nauki na studiach w Polsce.

Inne uznawane dokumenty:

  • Dyplom ukończenia studiów z wykładowym językiem polskim (wydany w Polsce).
  • Dyplom filologii polskiej lub lingwistyki stosowanej (wydany za granicą) wraz z dokumentem potwierdzającym min. 500 godzin zajęć z języka polskiego.
  • Świadectwo lub wpis na listę tłumaczy przysięgłych języka polskiego.

 

09-11.09.2025

ETAP WSTĘPNY – PRZESŁANIE I WERYFIKACJA DOKUMENTACJI

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przesłanie przez kandydata/kandydatkę dokumentacji zawierającej portfolio wraz z wymaganymi dokumentami w formie elektronicznej na podany adres mailowy:

aw.2st.2025@asp.gda.pl

Termin nadesłania dokumentacji: od 09.09.2025od godziny 8.00 do 11.09.2025do godziny 20.00

Dokumentację należy wysłać w jednej wiadomości e-mail jako jeden załącznik podpisany imieniem i nazwiskiem.

Wielkość załącznika z dokumentacją nie może przekroczyć 25 MB

Dokumentacja podlega weryfikacji formalnej. Nadesłanie niekompletnej lub/i niewłaściwie przygotowanej dokumentacji dyskwalifikuje kandydata/kandydatkę z udziału w egzaminach wstępnych. Dokumentacja przesłana po przekroczeniu wyznaczonego terminu nie będzie podlegać ocenie, prosimy nie czekać do ostatniej chwili z uwagi na możliwy długi czas przesyłania plików drogą internetową.

Dokumentacja powinna zawierać:

1. Portfolio – portfolio ma na celu weryfikację predyspozycji kandydata/kandydatki do podjęcia studiów magisterskich w zakresie architektury wnętrz. Wymagane portfolio powinno zostać przygotowane w formie elektronicznej, w jednym pliku PDF. Fotografie prac umieszczone w dokumencie powinny być przygotowane w rozdzielczości 150 dpi, jako pliki RGB. Portfolio powinno zawierać dokumentację osiągnięć artystycznych oraz projektowych kandydatki/ kandydata. W przypadku prac powstałych w ramach cyklu dydaktycznego (np. w ramach studiów I stopnia) wymaganym jest podanie metryczek zawierających: imię i nazwisko prowadzącego dany przedmiot, rok studiów, na którym dana praca powstała oraz krótkie opisy objaśniające idee, cel lub szczególne cechy prezentowanych prac.Gotowy plik prosimy opisać: nazwisko_imie_architektura_wnetrz_IIst.pdf

Wszystkie dokumenty/prace składające się na portfolio powinny być przygotowane w wersji cyfrowej w postaci wielostronicowego pliku PDF, (instrukcja przygotowania pliku PDF do pobrania wyżej).

2. Oświadczenie – skan lub zdjęcie własnoręcznie podpisanego oświadczenia o samodzielnym wykonaniu prac zawartych w portfolio bez naruszenia dóbr osób trzecich, (plik do pobrania).

3. Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej.

UWAGA: Dokumentacja zawierająca linki lub odnośniki do Dysku Google, WeTransfer, YouTube lub innej strony do przesyłania dużej ilości danych nie będzie podlegać ocenie.

 Prosimy nie przesyłać dokumentacji kilkukrotnie, przy ocenie pod uwagę będzie brana zawartość tylko pierwszego maila nadesłanego przez kandydata/kandydatkę. 

12.09.2025

Godzina 13:00

Ogłoszenie listy osób spełniających wymagania formalne, zakwalifikowanych do I Etapu egzaminu – godzina 13:00

Ogłoszenie harmonogramu rozmowy kwalifikacyjnej

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

Przesłanie na konta e-mail kandydatów/kandydatek podanych podczas rejestracji informacji o godzinie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, do godziny 15:00.

Osoby zakwalifikowane do I Etapu są zobowiązane do sprawdzenia do godziny 16:00 czy otrzymały link do rozmowy (także w folderze SPAM). W przypadku gdy nie otrzymały e-maila, proszone są o kontakt poprzez wiadomość e-mail na adres aw.2st.2025@asp.gda.pl do godziny 16:30. Powtórna wiadomość e-mail zostanie wysłana do godziny 17:30.

15.09.2025

I ETAP – ROZMOWA KWALIFIKACYJNA ORAZ PRZEGLĄD I OCENA PORTFOLIO

Rozmowy kwalifikacyjne będą odbywały się od godz. 9:00 wg ustalonego harmonogramu.

Rozmowa kwalifikacyjna dotyczyć będzie dokonań projektowo-artystycznych kandydata/kandydatki przesłanych w portfolio, planów i celów związanych z podjęciem studiów II stopnia na kierunku Architektura Wnętrz oraz zainteresowań z zakresu kultury i sztuki. Ocenie podlega osobno rozmowa kwalifikacyjna i portfolio. Przewidywany czas rozmowy kwalifikacyjnej wynosi ok. 20 minut.

Rozmowa zostanie przeprowadzona w formie zdalnej poprzez aplikację Google Meet. Forma ta wymaga od kandydata/kandydatki dostępu do urządzenia umożliwiającego przeprowadzenie rozmowy audio-wizualnej oraz stabilnego łącza internetowego. W trakcie rozmowy powinno być możliwe sprawdzenie tożsamości kandydata/kandydatki poprzez zadanie pytań w oparciu o dane osobowe wprowadzone do IRK.

15.09.2025

Godzina 20:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW I ETAPU godzina 20:00

OGŁOSZENIE WYNIKÓW EGZAMINÓW

Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny w procesie postępowania rekrutacyjnego online jest uzyskanie przez kandydata/kandydatkę wymaganego minimum punktowego z każdego elementu egzaminu.

Ogłoszenie listy osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć na I rok studiów.

Miejsce: strona internetowa www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja > Wyniki

16-22.09.2025

Składanie dokumentów

Oryginalne dokumenty należy przesłać kurierem bądź pocztą na poniższy adres – liczy się data dostarczenia przesyłki na Uczelnię, a nie data stempla pocztowego.

Oryginalne dokumenty można też dostarczyć w wyznaczonym terminie (z wyjątkiem soboty i niedzieli) do siedziby Uczelni w godz. 12.00 – 14.00

Adres: Akademia Sztuk Pięknych, Targ Węglowy 6, Gdańsk 80-836

Dział Kształcenia, Biuro Rekrutacji, pok. 109

Uwaga! W przypadku dużej liczby kandydatów godzina ogłoszenia poszczególnych wyników może ulec zmianie. Przepraszamy za związane z tym utrudnienia.