3. Pracownia Podstaw Rysunku i Malarstwa

Prowadzący:

prof. Marek Model

Adiunkt:

dr hab. Sławomir Lipnicki


Podstawowym kryterium współpracy ze studentem jest rozwijanie warsztatu, jak i podstaw teoretycznych – tak, aby potrafił on tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne.

Zindywidualizowany tok pracy ma na celu usamodzielnienie studenta, by ten wykorzystując własną intuicję, wyobraźnię i emocjonalność był wstanie podejmować ryzyko w procesie twórczym.

Równie ważnym elementem tej współpracy, jest rozbudzanie świadomości budowania obrazu jako przekazu w kontekście szeroko rozumianych przemian kulturowych, odnosząc się tak do sztuki dawnej, jak i współczesnej, aby to osiągnąć, realizowany jest w pracowni program mający za cel:

  • opanowanie podstawowych umiejętności komponowania konstruowania rysunku w oparciu o naturę
  • rozwijanie umiejętności wnikliwej obserwacji natury jako warunku rzetelnego budowania rysunku (proporcje, konstrukcja, światło)
  • rozwijanie umiejętności percepcji
  • analiza wzajemnych stosunków, różnych elementów (kontrasty)
  • kształcenie postawy kreacyjnej
  • wybór odpowiednich środków artystycznych do realizacji własnych koncepcji artystycznych
    kształcenie w zakresie szeroko rozumianej kultury plastycznej, analizowanie składników dzieł sztuki pochodzących z różnych epok
  • kształcenie myślenia analitycznego
  • rozwijanie indywidualnych cech wyrazu i naturalnych predyspozycji studentów.
    rozwijanie umiejętności wykonawczych
  • komponowanie przestrzeni malarskiej, praktyczne ćwiczenia z barwą i kolorem
  • praktyczne poznanie różnych narzędzi i technik rysunkowych i malarskich
  • nauka pokory w stosunku do wykonywanej pracy
  • rozwijanie intuicji artystycznej
  • autokrytyka

Metody kształcenia:

  • Ćwiczenia praktyczne w zakresie rysunku i malarstwa
  • Indywidualne analizy i korekty
  • Wskazywanie i ujawnianie odrębności i początków własnego języka plastycznego
  • Ocena świadomości artystycznej i wartości plastycznych

Galeria