Pracownia Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych

Prowadzący:

dr hab. Arkadiusz Sylwestrowicz, prof. ASP

Asystent:

dr Daniel Cybulski

Asystent:

mgr Mateusz Pęk

Asystentka (doktorantka):

mgr Agata Przyżycka


Przedmiot kształtuje umiejętności w zakresie malarskiego myślenia i postrzegania rzeczywistości. Realizowane są zadania z zakresu kompozycji, rozwijające myślenie malarskie. Podejmowanie decyzji dotyczących wyboru środków artystycznych do realizacji danego dzieła (fotografii, instalacji, rzeźby, malarstwa). Kształtowanie umiejętności formułowania indywidualnej wypowiedzi artystycznej i umiejętności odpowiedzi na zadany temat. Wszystkie tematy budowane są w kręgu myślenia malarskiego (kolor, światło). Zadania realizowane w pracowni dają możliwość określania własnych poszukiwań artystycznych.  Student szuka własnego sposobu interpretacji danego zadania. Kładziemy nacisk na indywidualne postrzeganie i  interpretację otaczającej rzeczywistości.

 

Cel poznawczy: (planowane efekty w zakresie wiedzy). Student:

  • będzie dysponować szczegółową wiedzą w obszarze sztuki,
  • posiądzie zdolność umiejscowienia swojego projektu w kontekście historycznym i kulturowym (odniesienia do historii sztuki)
  • będzie rozwijała się intelektualnie swobodnie poruszając się w różnych dziedzinach sztuki
  • będzie świadomie tworzyć projekty artystyczne o wysokim stopniu oryginalności 
  • będzie potrafił dostosować odpowiednią technikę do konkretnego zadania
  • uczyć się interpretować dzieła innych artystów (nie tylko wizualnych leczs także z dziedzieny literatury)
  • ma wiedzę dotyczącą zasad percepcji wizualnej i budowy obrazu.

Cel kształcący: (planowane efekty w zakresie umiejętności)

  • student zyska podstawowe umiejętności w zakresie kompozycji, tworzenia jakości estetycznej i wartości artystycznej dzieł,
  • samodzielnego kreowania dzieła oraz własnych koncepcji artystycznych,
  • samodzielnego podejmowania decyzji artystycznych,
  • swobodnego posługiwania się odpowiednią technologią przy realizacji i wyrażaniu własnych koncepcji artystycznych,
  • praktycznego wykorzystania zdobytych umiejętności warsztatowych, dających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej,

Cel praktyczny: (planowane kompetencje społeczne)

  • realizacja prac na wysokim poziomie
  • interpretacja przekazów wizualnych
  • umiejętność krytycznego odnoszenia się do rzeczywistości wizulnej

 

Tematy oscylują wokół malarstwa, uczą myślenia i sposobu malarskiego postrzegania. Studenci do realizacji danego zadania mają możliwość doboru różnych technik (malarstwo, fotografia, kolaż, instalacja), a także sięgania po różnorodne techniki malarskie, eksperymentowanie.

 

Galeria