Prowadzący:
prof. ASP dr hab. Arkadiusz Sylwestrowicz
Asystent:
mgr Piotr Wyrzykowski
Prowadzący:
prof. ASP dr hab. Maciej Gorczyński
Asystent:
dr Mateusz Pęk
Przedmiot kształtuje umiejętności w zakresie malarskiego myślenia i postrzegania rzeczywistości. Realizowane są zadania z zakresu kompozycji, rozwijające myślenie malarskie. Podejmowanie decyzji dotyczących wyboru środków artystycznych do realizacji danego dzieła (fotografii, instalacji, rzeźby, malarstwa). Kształtowanie umiejętności formułowania indywidualnej wypowiedzi artystycznej i umiejętności odpowiedzi na zadany temat. Wszystkie tematy budowane są w kręgu myślenia malarskiego (kolor, światło). Zadania realizowane w pracowni dają możliwość określania własnych poszukiwań artystycznych. Student szuka własnego sposobu interpretacji danego zadania. Kładziemy nacisk na indywidualne postrzeganie i interpretację otaczającej rzeczywistości.
Cel poznawczy: (planowane efekty w zakresie wiedzy). Student:
- będzie dysponować szczegółową wiedzą w obszarze sztuki,
- posiądzie zdolność umiejscowienia swojego projektu w kontekście historycznym i kulturowym (odniesienia do historii sztuki)
- będzie rozwijała się intelektualnie swobodnie poruszając się w różnych dziedzinach sztuki
- będzie świadomie tworzyć projekty artystyczne o wysokim stopniu oryginalności
- będzie potrafił dostosować odpowiednią technikę do konkretnego zadania
- uczyć się interpretować dzieła innych artystów (nie tylko wizualnych leczs także z dziedzieny literatury)
- ma wiedzę dotyczącą zasad percepcji wizualnej i budowy obrazu.
Cel kształcący: (planowane efekty w zakresie umiejętności)
- student zyska podstawowe umiejętności w zakresie kompozycji, tworzenia jakości estetycznej i wartości artystycznej dzieł,
- samodzielnego kreowania dzieła oraz własnych koncepcji artystycznych,
- samodzielnego podejmowania decyzji artystycznych,
- swobodnego posługiwania się odpowiednią technologią przy realizacji i wyrażaniu własnych koncepcji artystycznych,
- praktycznego wykorzystania zdobytych umiejętności warsztatowych, dających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej,
Cel praktyczny: (planowane kompetencje społeczne)
- realizacja prac na wysokim poziomie
- interpretacja przekazów wizualnych
- umiejętność krytycznego odnoszenia się do rzeczywistości wizulnej
Tematy oscylują wokół malarstwa, uczą myślenia i sposobu malarskiego postrzegania. Studenci do realizacji danego zadania mają możliwość doboru różnych technik (malarstwo, fotografia, kolaż, instalacja), a także sięgania po różnorodne techniki malarskie, eksperymentowanie.
Galeria